19 Ноември 2024вторник07:44 ч.

Бразилия продаде "Мираж"-ите си на "агресор"

Бизнесът на частните компании с бойни самолети все повече процъфтява

/ брой: 107

автор:Георги Георгиев

visibility 3084

Бразилия е продала остананалите й девет изтребителя "Мираж" 2000 на частната френска компания "Прокор", която възнамерява да ги използва като "агресори", т.е. да имитират противникови самолети при тренировки на летци от ВВС, съобщи сайтът на авиационното списание "АЕРО". 

През 2006 г. Бразилия е закупила 12 "втора ръка" изтребителя "Мираж" 2000 от Франция на цена от 200 млн. долара заедно с въоръжението и обучението на летците и техниците. От 2014 г. бразилците са опитвали да продадат тези самолети, като последната известна цена за една машина е била над 450 хил. долара. В момента Бразилия очаква да получи първия си от поръчаните 36 шведски изтребителя "Грипен".

През последните години се наблюдава голяма популярност на частните компании, които предлагат "агресорски" услуги. В САЩ най-известни са фирмите "Дракен интернешънъл", "Тактикал еър съпорт" и "Еърборн тактикал адвантидж компани" (АТАК). Тези три компании имат повече годни за полети бойни самолети, отколкото някои ВВС на суверенни държави. "Дракен" например разполагат с 21 чешки учебно-бойни самолети Л-159 "Алка", 5 Л-39 "Албатрос", 12 южноафрикански изтребителя "Атлас Чита", 22 френски изтребителя "Мираж Ф-1", 27 МиГ-21бис, 13 американски щурмовика А-4 "Скайхоук" и 9 италиански учебно-бойни самолета "Аермаки МВ-339С". "Тактикал еър съпорт" разполага с флот от 25 изтребителя Ф-5Е И бразилски учебно-тренировъчни турбовинтови самолета "Ембраер"-312 "Тукано". АТАК пък към момента се е сдобила с десетина антикварни британски изтребителя "Хаукер Хънтър", шест "Ф-21 "Кфир" и цели 63 "Мираж-1Ф".

Следващата крачка бе направена преди две години от ръководителя на частната военна компания "Академи", бивша "Блекуотър" Ерик Принс, който предложи да създаде частни ВВС, които да оказват услуги на правителства. По неговите замисли срещу заплащане редица държави, които нямат бойна авиация, си биха купили такива услуги - като Афганистан, който Принс даде за пример. По думите на наемника частните ВВС можели да използват леки хеликоптери МД-530 "Дифендър", съветските Ми-25 и щурмови самолети "Тукано". 

Тези идеи не намериха по-нататъшно развитие, но в случая имаше и "българска връзка". През 2017 г. на авиоизложението в Бурже българската компания "ЛАСА-инженеринг" представи самолета T-bird, който представлява американски селскостопански самолет с австрийска електроника и българско бронирано и въоръжение от различни съветски образци на неуправляеми ракети и бомби. Според сайта "Интерцептор" зад поръчката за създаването на T-bird стои Ерик Принс. 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 475

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1145

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 416

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 404

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 447

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ