
Мобилните оператори няма да плащат обезщетения за авариите
Услугите на А1 и "Виваком" били прекъснати за по-малко от 8 часа
/ брой: 79
Абонатите на А1 и "Виваком" вероятно няма да получат компенсации заради това, че останаха часове наред без мобилни услуги.
Според действащото законодателство телекомите у нас дължат обезщетение на потребителите, когато предоставяната от тях услуга е прекъсната за повече от осем часа. И при двата инцидента времето за прекъсване е под определената норма, обясни пред БНР председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров. Вчера на среща с представителите на трите телекома той ги призова да съобщават своевременно при проблеми с мрежата.
Но дори и аварията да беше по-продължителна от 8 часа, компенсацията за потребителите е направо смешна - тя е едва 1/30 от месечната вноска, което на практика е около 1-2 лева отстъпка.
Един от мобилните оператори - А1, много щедро обяви, че като компенсация ще предостави неограничени възможности за комуникация - минути, мегабайти и скорост, на всички свои клиенти. Само че по-голямата част от потребителите имат абонамент именно за неограничени разговори и интернет, което на практика означава, че няма да получат никаква компенсация.
От Комисията за регулиране на съобщенията също намекнаха, че обезщетения няма да има. "След преглед на всички събрани факти около двата инцидента ще се прецени какви санкции да бъдат предприети", каза пред БНР председателят на КРС Иван Димитров. Освен това ще се чака и одит на независима структура, както разпореди КРС.
Както стана ясно, причина за срива в мрежата на "Виваком" миналата седмица за няколко часа, бе рутинна промяна в софтуера на мрежата. Сривът в мрежата на А1 е в резултат на авария в 2G и 3G мрежата.
"Вместо реални компенсации заради преустановената услуга, те ни предлагат като алтернатива да ползваме услугата VoLTE и VoWIFI, което е нещо като viber - провеждане на разговори и пренос на данни през интернет, без да е необходимо да сте в покритие на мрежа", коментира Богомил Николов от "Активни потребители".