11 Юли 2024четвъртък23:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Омбудсман на релси

/ брой: 215

автор:Йордан Мичев

visibility 2425

Мнозина видяха плоска пиар кампания в инициативата на омбудсмана Мая Манолова да пътува с обществения транспорт, след като стана ясно, че през следващата година управляващите й отнемат служебния автомобил и шофьора от НСО, с които пътува. Обвиниха я, че вече подготвя почвата за кандидатурата си за кмет на София, за премиер, та дори за президент. Само още за еврокомисар не са я спрягали. 

Съвсем отделна тема е, че колата и шофьорът са законово изискване, наследено от Манолова. Функциите на НСО - наследник на някогашното УБО, са въпрос, който подлежи на сериозна дискусия, защото за мен и досега е странно как Доган и Пеевски могат да ползват услугите на службата, а омбудсманът не може. С нетърпение чакам да видя идеите на БСП във "Визия за България" за реформи в сектор "Сигурност" и дали НСО ще продължава да бъде луксозна таксиметрова компания.

Не искам да съм адвокат на Манолова, но я поздравявам за инициативата й да пътува с влакове и автобуси за срещи с гражданите. Без грам сарказъм и типичното английско чувство за хумор, от което на жена ми често й прилошава.

Трябва и други да последват омбудсмана. Би било добре политиците и висшите чиновници да разберат от първо лице колко са важни примерно железниците. И в какво състояние са в момента. Също така - да преценят дали е удачно сливането на двата най-големи автобусни превозвача - Юнион-Ивкони и Етап-Груп. И как това господстващо положение, макар да не е такова според КЗК, би се отразило на цените на билетите. Бих добавил още една тема - много ли е хубаво по вътрешните линии да можеш да летиш от София само до Варна и Бургас, и то само с една компания. Защо никой не отваря и дума за закритите летища в Търговище, Стара Загора, Русе, Силистра и т.н.? Не на последно място - добре ли е градският транспорт в столицата да бъде даван на концесия на спонсори на ГЕРБ. Като един Миролюб Столарски, например (виж стр. 4).

Искам по-често да виждам политици и на велосипед, като в Копенхаген и в Амстердам. Да видят колко е прекрасно по "велоалеите" на София.

И за други неща ще стане дума, но ще спра дотук засега. Има време...

Газифицирането на Банско и Разлог пак се отлага

автор:Дума

visibility 463

/ брой: 130

Положението в "Мини Марица-изток" е критично

автор:Дума

visibility 522

/ брой: 130

Приходите от нощувки с ръст от 32%

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 130

Евростат отчете спад при жилищните сделки у нас

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 130

Гърция стана за смях с 6-дневна работна седмица

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 130

Грузия ще се справи и без помощи от ЕС

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 130

Прокуратурата разследва Льо Пен за корупция

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 130

Накратко

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 130

Смет на човек

автор:Деси Велева

visibility 491

/ брой: 130

ВиК консолидация, но каква?

visibility 434

/ брой: 130

По протокола на ШОС

visibility 444

/ брой: 130

Стажът за пенсия - все по-скъп и недостъпен

visibility 437

/ брой: 130

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ