28 Ноември 2025петък18:57 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Пускат единен електронен билет в транспорта

/ брой: 217

автор:Дума

visibility 17206

Единен електронен билет за влак, автобус, самолет и воден транспорт предвижда новият Закон за обществен транспорт, който Министерството на транспорта публикува за обществено обсъждане. С него за първи път се създава цялостна правна рамка за планиране, управление, възлагане, финансиране, цифровизация и контрол на обществения транспорт. Така България прави крачка към европейския модел на единна транспортна система, която осигурява удобни връзки между всички видове транспорт.
По думите на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов законът поставя основата на по-справедлива и устойчива транспортна система. "За първи път въвеждаме национална транспортна схема, единен електронен билет, ясни правила за възлагане и финансиране на обществените превози, и стандарти за качество. Целта е проста - удобен, свързан, достъпен и предвидим транспорт за всички граждани", каза Караджов. 
Със закона ще се въведе Национална транспортна схема, която интегрира и координира разписанията на различните видове транспорт, за да осигури минимално време за изчакване. Ще има редовна актуализация на схемата, чрез която ще се осигуряват поне три транспортни връзки дневно за всяко населено място. 
Създава се и Национална точка за достъп - единна електронна система, която събира и предоставя актуална информация за обществения транспорт. Тя ще работи по европейските стандарти и ще дава на гражданите лесен достъп до разписания, маршрути и връзки.
Всеки превозвач и оператор ще бъде задължен да предоставя и актуализира данните си безплатно, за да се гарантира надеждно планиране на пътуванията.
Въвежда се Интелигентна система за управление на обществения транспорт, която включва Националния транспортен модел и Националната система за единен превозен документ.
Чрез тази система държавата и общините ще разполагат с информация в реално време за движението на транспорта, ще управляват схемата, ще следят изпълнението на договорите и ще изчисляват справедливо субсидии и компенсации.
Всички институции, които сключват договори за обществен транспорт, ще имат задължението да подават данни към системата в срок до 7 дни.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 439

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 437

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 410

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 483

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 527

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ