07 Август 2024сряда10:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На свинче звънче

/ брой: 227

автор:Иван Аладжов

visibility 2055

От БДЖ съобщиха през почивните дни, че са решили да въведат в родните влакове т.нар. бизнес класа. Подобно на авиокомпаниите, пътуването в нея щяло да бъде по-луксозно и съответно - по-скъпо. Дотук нищо лошо - има хора с повече пари, които биха платили повече за по-добри условия.
Но извън рамките на това намерение състоянието на Българските железници е отчайващо. Ние често сме принудени да се возим в тотално остарели, ръждясали и мръсни вагони, които сякаш не са за транспорт на хора.
Неотдавна пътувах с БДЖ до румънската столица, откъдето гонех самолет за Испания. Освен че 500-те километра с родния влак ми излязоха по-скъпо от 2500 км полет до Барселона, в БДЖ се почувствах телепортиан с десетилетия назад във времето. Влакът потегли, без да са затворени вратите, седалките в купетата бяха почернeли от мръсотия, тоалетните не работеха, от тях се носеше спираща дъха смрад, по замазаните от прах прозорци висяха посивeли парцали, служещи за пердета. На всеки завой влакът скърцаше заплашително, а неподдържаните траверси го блъскаха отдолу и имах чувството, че всеки момент ще изскочи от релсите. Семейство германци също бе направило грешката да пътува с родното БДЖ. През целия близо 9-часов път учудването не слезе от лицата им и сякаш питаха в какъв апокалиптичен филм са попаднали.
А че един балкански влак може да изглежда и по друг начин, се убедих в Букурещ. Макар и там вагоните да са също старички, те са сравнително добре поддържани и значително по-чисти от нашите. Интериорът им е сменен, а тоалетните работят.
Така че всичко нашата Мара втасала, та само бизнес класата й липсва!
 

Опасни електрически кабели са превзели пазара

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 148

Кризата в Близкия изток може да оскъпи горивата

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 148

Въвеждат задължителна дезинфекция на границата

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 148

Влизаме в еврозоната през 2026 г.

автор:Дума

visibility 735

/ брой: 148

Великобритания свика комитета „Кобра“

автор:Дума

visibility 598

/ брой: 148

Зеленски иска съседите да свалят руски ракети

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 148

Иран иска мир, но "ще накаже" Израел

автор:Дума

visibility 688

/ брой: 148

Накратко

автор:Дума

visibility 1946

/ брой: 148

Имитация

автор:Ина Михайлова

visibility 2709

/ брой: 148

Ние, горящите спящи

автор:Мартин Карбовски

visibility 1014

/ брой: 148

Чудатата машина Ноле

/ брой: 148

Къде сте, гръмогласни НПО-та и феминистки?*

visibility 619

/ брой: 148

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ