08 Декември 2025понеделник17:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Акценти

Въпреки зелените, строителството на тунела "Шипка" започва

/ брой: 227

visibility 3418

Министерството на регионалното развитие е издало строително разрешение за изграждане на подхода към входа на тунел „Шипка“ откъм Габрово. Трасето е с дължина 2.6 км и свързва околовръстния път на града с портала на тунела. Със своите 3.2 километра той ще бъде най-дългият шосеен тунел, изграждан досега в България.
Тунелът „Шипка“ се чака повече от 30 години. Въпреки че от 2022 г. има договор за изпълнение на стойност 368 млн. лв., строителството не започваше, защото подходът към тунела е включен в резерватната зона на парк „Българка“.
Още при изработването на идейния проект за тунел под прохода Шипка, под натиска на зелените НПО е заложено изискването да има влязъл в сила план за управление на парк „Българка“ и едва след това да се строи. Не е отчетено, че въпросният план се изработва от екип с ръководител Тома Белев, а еколозите са против тунела. 
За да бъде провалено изграждането на тунела под Шипка и обходния околовръстен път на Габрово, териториите, през които трябва да минават двете трасета, са включени в плана за управление на парк „Българка“ като зони с резерватен режим, с тотална забрана за каквото и да е строителство.
Изготвеният от Тома Белев план за управление на парк „Българка“ е обжалван от Национална асоциация „Българско Черноморие“ и Община Габрово. След три години дела и двата състава на Върховния административен съд отхвърлят плана, тъй като в него не е отразен тунелът под Шипка и защото планът няма екологична оценка. Тоест към днешна дата документ, наречен план за управление на парк „Българка“, не съществува.
За да се завършат процедурите по одобрение на проекта за изграждане на тунела „Шипка“, има две възможности. Едната е изискването за наличие на план за управление да отпадне. Втората е да се приеме нов план, но процесът ще продължи години, а при евентуално обжалване - повече от десетилетие. Затова остава единствено първият вариант.

ekonovini.bg

Кабинетът внася днес преработения бюджет

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 230

Има дефицити, изкривяване и деформации в пазара

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 230

Доматите и краставиците поскъпват с над 17% на борсите

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 230

Черна златка унищожила плодни градини в много райони на страната

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 230

ЕС не е готов за Македония

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Повишават пенсионната възраст в Испания

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Стачка във Франция - не дават годишен бонус

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Накратко

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 230

История

автор:Дума

visibility 678

/ брой: 230

Митологизацията Зет

автор:Гергана Пирозова

visibility 630

/ брой: 230

Ще стане ли ЕС крадец

автор:Юри Михалков

visibility 700

/ брой: 230

Той вярваше, че в бурни времена ще бъде винаги с народа си

visibility 648

/ брой: 230

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ