25 Ноември 2025вторник09:42 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Опит пореден

/ брой: 31

автор:Евгени Гаврилов

visibility 12868

Преди четвърт век в България стъпи първата верига от хипермаркети. Вероятно вече никой не си спомня зимата на 1998 г., когато огромни опашки се виеха пред първия магазин на "Метро" в София на бул. "Цариградско шосе". Имаше даже и условие - като влезеш в него, трябва да направиш оборот най-малко от 50 лв. Тези времена отдавна отшумяха. Без съмнение, търговските вериги създадоха условия за модернизирането на пазара на бързооборотни стоки, но в наши дни ситуацията вече е тотално извратена. Събрали изключителна икономическа и финансова мощ, никой не смееше да ги контролира, за да си позволяват те в наши дни да дерат по три кожи от гърба на най-бедните потребители в Евросъюза. Примерите в това отношение през последните години и месеци са безброй. Вече никому не правят впечатление информациите, че някои стоки се продават с до 100% надценка, че едни и същи продукти са далеч по-евтини в далеч по-богати страни от ЕС, отколкото у нас. Проблемът с високите цени на храните в България показва още нещо - безпомощността на държавата пред проблема, въпреки всичките нейни регулатори - КЗК, КЗП и т.н.  
В момента сме свидетели но поредната схватка между сегашната власт и големите хипермаркети. През почивните дни правителството се събра спешно да набелязва за пореден път поредните мерки срещу вихрещите се цени. Според тях трябва да очакваме законодателни промени за намаляване на прекупвачите, които в момента са обрасли по веригата от производителя до купувача. Освен това НАП ще прави анализ (за кой ли път) на хипермаркетите - колко посредници имат и кой каква надценка начислява. Ще бъдат премахнати таксите на веригите за земеделци. Това са такси, които веригите налагат на производителите, за да продават тяхна стока. "БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" вече внесе и в този парламент законопроект за пределни надценки на основни хранителни стоки.
Защото или слагаш таван на цените и надценките, или хвърляш бялата кърпа и признаваш, че си загубил двубоя с търговските вериги. Международната практика в това отношение показва, че средно положение няма. Защото хипермаркетите веднага намират начин подобни разпоредби да бъдат заобиколени.

Оранжерийните производители очакват поскъпване догодина

автор:Дума

visibility 1970

/ брой: 220

Кьовеши разследва измами със земеделски субсидии у нас

автор:Дума

visibility 2218

/ брой: 220

75% от свинското в Румъния за Коледа ще е родно производство

автор:Дума

visibility 2526

/ брой: 220

С 210 хиляди по-малко са хората с режим на водата

автор:Дума

visibility 1848

/ брой: 220

Силен снеговалеж в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 1768

/ брой: 220

Авиокомпании отменят полети до Венецуела

автор:Дума

visibility 2410

/ брой: 220

Арестуваха Болсонаро, планирал да се укрие

автор:Дума

visibility 2098

/ брой: 220

Време е за промяна

автор:Атанас Зафиров

visibility 2404

/ брой: 220

САЩ поставиха ЕС на кръстопът

автор:Юри Михалков

visibility 1956

/ брой: 220

Третата възраст може да се изживее с достойнство и младежки жар

автор:Дума

visibility 1992

/ брой: 220

Къща музей под разпад

visibility 2014

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ