25 Ноември 2025вторник14:56 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дерайлирала държава

/ брой: 166

автор:Барбара Пейчинова

visibility 18461

В рамките само на 24 часа София преживя пет инцидента с градския транспорт - два трамвая излязоха от релсите в центъра на града, един се подпали, друг катастрофира, а тролей се заби в стълб. Случайност ли е това? Не. Това е предупреждение. Това е диагноза за столицата и за цялата държава.
Градският транспорт в София отдавна е в плачевно състояние. Старите трамваи - ръждясали, тресящи се и скърцащи, - отдавна са за музей. Докога ще пътуваме в тенекиени кутии от миналия век, които тропат и могат да се разпаднат във всеки момент? Докога ще наричаме тези изостанали машини „градски транспорт“, когато те са позор за европейска столица? Във всяка нормална държава подобни трамваи биха били забранени, защото не са безопасни. А у нас? У нас те още „возят“.
И нека попитаме: изряден ли е транспортът, който ни кара да бъдем изрядни пътници? Години наред контрольори тормозят и изнудват хората, държат се грубо, унижават, искат да си плащаме билети и карти. Добре, но за какво точно плащаме? За да пътуваме в ръждясали кутии по разбити релси?
Докато „Център за градска мобилност“ се хвали с дигитализирани плащания и приложения, самият транспорт изостава с десетилетия назад. София няма нужда само от модерни начини да си купим билет - има нужда от нови трамваи, надеждни автобуси, поддържани линии и най-вече - визия за развитие.
Защото дерайлиралият трамвай не е просто поредна катастрофа. Той е символ. Символ на една отдавна дерайлирала държава. Държава, която се движи на автопилот, докато гражданите й треперят всеки път, когато се качат в градския транспорт.
И ако властта не разбере, че тук не става дума само за един трамвай, а за посоката, в която върви цялата държава - тогава следващият сблъсък може да не е просто транспортен инцидент, а национална катастрофа.

Пуснаха последната златна монета в лева

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 221

Готвят реформа в системата за хората с увреждания

автор:Аида Паникян

visibility 241

/ брой: 221

За 3 месеца държавата плаща над 300 000 лв. за бавно правосъдие

автор:Дума

visibility 256

/ брой: 221

11 евро за ден в командировка, 22 евро - с нощувка

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 221

При ремонт на пътя няма да се мери средна скорост

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 221

БАБХ и БАИ са с нови шефове

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 221

Оранжерийните производители очакват поскъпване догодина

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 220

Киев с „червени линии“ за мирни преговори

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 221

Наследник на Додик спечели изборите

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 221

Словенците казаха "Не" на евтаназията

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 221

Накратко

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 221

Врата в полето ли е?

автор:Аида Ованес

visibility 251

/ брой: 221

Пет етапа на загубата

visibility 240

/ брой: 221

България - Елдорадо за големия минен бизнес

автор:Димитър Събев

visibility 242

/ брой: 221

Страна, в която златото е култура

visibility 234

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ