При ремонт на пътя няма да се мери средна скорост
Над 30% от магистралите у нас са в лошо състояние
/ брой: 221
При ремонт на пътя и въвеждане на временно ограничение за движение с по-ниска скорост няма да се налагат глоби за превишение на средна скорост на пътния участък. Това предвижда проект на инструкция за обмен на информация между Агенция “Пътна инфраструктура”, МВР и Агенция “Митници” за налагане на санкции, свързани с нарушения при плащането на пътни такси и на правилата за движение по пътищата, пуснат за обществено обсъждане.
При въвеждане на временна организация за безопасност на движението в определен участък от пътя с въведен контрол на средната скорост се спира подаването на информация от тол камерите към МВР до възстановяване на постоянната организация на движение, пише в проекта на инструкция. Тоест, ако по магистрала автомобилите трябва да преминат само в една от лентите за движение или трябва да преминат в насрещното платно, защото има ремонт на пътя и е въведено ограничение за по-бавно шофиране, няма да се налагат глоби за превишение на средна скорост.
В България няма нито един километър път, който да е в отлично състояние и с нисък риск от катастрофи, показва класификацията на безопасността им. Според нея 30 на сто от магистралите у нас са в лошо или незадоволително състояние. "Тракия” е с най-много участъци с най-ниска оценка - почти 18 на сто. Анализът обхваща автомагистрали, пътища първи, втори и трети клас с обща дължина 8560 километра и е на Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата, правен за времето между 2021 и 2023 г.
С най-добри показатели все пак са автомагистралите, те имат най-много участъци с оценка “добро състояние”, която при тях е доминираща. Това се отнася за 436 км, или 50,92% от общата им дължина. Не са малко и отсечките с лоша и незадоволителна оценка, които са над 1/5, или 188 км.
Най-добре е магистрала “Марица”, защото 61% от трасето е оценено като “добро”. С най-висок риск за участниците в движението са аутобаните “Хемус” и “Тракия”.
Според анализа първокласните пътища са предимно в задоволително, но с немалко отсечки, които са в лошо състояние.
Близо 190 км от тях са в добро състояние и без съществено наличие на катастрофи. Но най-много - 1412 км, са в задоволително състояние. Крайната оценка на републиканските пътища е, че преобладават участъците с незадоволително и лошо състояние - 43,19% от общата им дължина.
В добро състояние са пътищата в област Благоевград, където една четвърт от участъците са с нисък риск за движението.
Най-зле са в областите Русе, Смолян и Пловдив.
