05 Декември 2025петък16:16 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Иван Таков: Кризата в столичния градски транспорт е пример за класов сблъсък на труда с капитала

Не знам кой е втълпил в главата на Терзиев, че неговите избиратели не ползват градски транспорт, според мен ползват, коментира председателят на МК \"БСП за България\" и на комисията по транспорт в СОС

автор:Дума

visibility 8683

Кризата в столичния градски транспорт е перфектен пример за класов сблъсък на труда с капитала. Това каза Иван Таков, председател на групата на Местна коалиция "БСП за България" и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС. Той добави, че в някаква степен разбира поведението на Васил Терзиев, който е човек с десни разбирания, но не може да приеме кметът да провокира деленето на софиянци на усмихнати и начумерени.

"Ние с него защитаваме две коренно противоположни позиции и това е нормално - той е десен човек, аз съм ляв политик. Можем спокойно да кажем, че преходът в нашата държава реално приключи с избирането на Васил Терзиев за кмет на София. Той е представител на комунистическата партия от едно време, а неговите десни избиратели го приемат толкова добре. И това е хубаво. Наистина показва, че преходът е приключил, коментира Иван Таков. - Ето това е и едно от обясненията за поведението му преди и по време на кризата в столичния градски транспорт. Лев повече за заплати на работещите той го вижда като лев по-малко за едрия бизнес, който изпълнява неговата инвестиционна програма. Това е капитализъм в най-чистия му вид. В едно капиталистическо общество точно така са устроени нещата - има класов конфликт и аз го разбирам. Но не го приемам, защото съм ляв политик. И няма да спрем да отстояваме правата на работещите - не само в транспорта и здравеопазването, а във всички сфери - както и на хората, които ползват столичния градски транспорт. БСП представлява тези хора, пред тях поехме съвсем ясни и конкретни ангажименти в кампанията за местните избори през 2023 година и ще продължим да работим в тази посока. Между другото - не знам кой е втълпил в главата на Терзиев, че неговите избиратели не ползват градски транспорт. Според мен ползват...".

Иван Таков беше категоричен, че административният персонал в четирите транспортни дружества в София в никакъв случай не наброява 700 души. "Това е абсолютна манипулация, заяви той. - В комисията по транспорт вече изискахме анализ от ръководствата на дружествата и очаквам данните".

Председателят на МК "БСП за България" добави, че градският транспорт няма как да се издържа от собствени приходи. "В цял свят тази система е сериозно субсидирана от община и държава, обясни Иван Таков. - И това е нормално, защото градският транспорт изпълнява изключително социална функция. Ние го наричаме кръвоносната система на града. Затова е много важно кметът да разпише със синдикатите дългосрочна рамка. Само той може да го направи. И това споразумение да стане част от икономическата рамка на транспорта, която подготвя всяка година за гласуване от СОС. При предишния кмет също имаше проблеми със заплатите в транспорта. Имаше напрежение, излизаха на протести, но до ефективни стачни действия не се стигаше. Не помня в София да е имало такъв блокаж на транспорта през последните 30 години. А вижте сега до къде стигнахме".

Според председателя на комисията по транспорт кметът Терзиев трябва незабавно да започне преговори със синдикатите за следващата година, а в тях да включи и представители на всички политически групи в СОС. "Не може да си позволим градът ни да изпадне в същата ситуация след година, заяви Иван Таков. - Всичко е въпрос на политики и приоритети. Не може за миналата година да има неразходвани близо 300 млн. лв. от капиталовата програма и да казва, че няма 15 млн. лв. повече за градския транспорт. И да поставя Столична община в унизителното положение да търси пари от другите институции в държавата. В бюджета на СО имаше достатъчно средства за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт. В тази ситуация имаше два провала на кмета - първо при преговорите със синдикатите и след това при отказа да бъдат отпуснати от бюджета на СО необходимите средства за увеличение с 300 лв. на заплатите на работещите в градския транспорт. С поведението си в тази криза Терзиев показа, че е абсолютно излишен. Защото София няма нужда от кмет, от когото нищо не зависи".

60% от свинското на пазара е българско

автор:Дума

visibility 764

/ брой: 229

Валутните резерви на БНБ са намалели с 3,1%

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 229

За новите реактори в "Козлодуй" трябват още терени

автор:Дума

visibility 733

/ брой: 229

Путин: Ще вземем Донбас и Новорусия

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 229

65 000 семейства в Кипър ще получат коледни добавки

автор:Дума

visibility 673

/ брой: 229

Си и Макрон обсъждат допълващи се ползи

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 229

Накратко

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 229

Какво след протестите

автор:Донка Михайлова

visibility 644

/ брой: 229

Вън простаците от НС!

автор:Нешка Робева

visibility 689

/ брой: 229

За БГеврозоната

visibility 659

/ брой: 229

Поколенията и лъжите

автор:Александър Симов

visibility 739

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ