03 Декември 2025сряда13:44 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дерайлирала държава

/ брой: 166

автор:Барбара Пейчинова

visibility 18677

В рамките само на 24 часа София преживя пет инцидента с градския транспорт - два трамвая излязоха от релсите в центъра на града, един се подпали, друг катастрофира, а тролей се заби в стълб. Случайност ли е това? Не. Това е предупреждение. Това е диагноза за столицата и за цялата държава.
Градският транспорт в София отдавна е в плачевно състояние. Старите трамваи - ръждясали, тресящи се и скърцащи, - отдавна са за музей. Докога ще пътуваме в тенекиени кутии от миналия век, които тропат и могат да се разпаднат във всеки момент? Докога ще наричаме тези изостанали машини „градски транспорт“, когато те са позор за европейска столица? Във всяка нормална държава подобни трамваи биха били забранени, защото не са безопасни. А у нас? У нас те още „возят“.
И нека попитаме: изряден ли е транспортът, който ни кара да бъдем изрядни пътници? Години наред контрольори тормозят и изнудват хората, държат се грубо, унижават, искат да си плащаме билети и карти. Добре, но за какво точно плащаме? За да пътуваме в ръждясали кутии по разбити релси?
Докато „Център за градска мобилност“ се хвали с дигитализирани плащания и приложения, самият транспорт изостава с десетилетия назад. София няма нужда само от модерни начини да си купим билет - има нужда от нови трамваи, надеждни автобуси, поддържани линии и най-вече - визия за развитие.
Защото дерайлиралият трамвай не е просто поредна катастрофа. Той е символ. Символ на една отдавна дерайлирала държава. Държава, която се движи на автопилот, докато гражданите й треперят всеки път, когато се качат в градския транспорт.
И ако властта не разбере, че тук не става дума само за един трамвай, а за посоката, в която върви цялата държава - тогава следващият сблъсък може да не е просто транспортен инцидент, а национална катастрофа.

Арестуваха в Брюксел Федерика Могерини

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 227

Сръбската рафинерия без лиценз от САЩ

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 227

Пратеници на Тръмп преговарят с Путин

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 227

Накратко

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 227

Къде е промяната?

автор:Александър Симов

visibility 278

/ брой: 227

Едни и същи сценки

автор:Георги Христов

visibility 364

/ брой: 227

ПОГРОМЪТ

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 227

Магистрала "Струма" - готова чак през 2040 г. срещу 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 227

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ