26 Ноември 2025сряда21:38 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Опит пореден

/ брой: 31

автор:Евгени Гаврилов

visibility 12897

Преди четвърт век в България стъпи първата верига от хипермаркети. Вероятно вече никой не си спомня зимата на 1998 г., когато огромни опашки се виеха пред първия магазин на "Метро" в София на бул. "Цариградско шосе". Имаше даже и условие - като влезеш в него, трябва да направиш оборот най-малко от 50 лв. Тези времена отдавна отшумяха. Без съмнение, търговските вериги създадоха условия за модернизирането на пазара на бързооборотни стоки, но в наши дни ситуацията вече е тотално извратена. Събрали изключителна икономическа и финансова мощ, никой не смееше да ги контролира, за да си позволяват те в наши дни да дерат по три кожи от гърба на най-бедните потребители в Евросъюза. Примерите в това отношение през последните години и месеци са безброй. Вече никому не правят впечатление информациите, че някои стоки се продават с до 100% надценка, че едни и същи продукти са далеч по-евтини в далеч по-богати страни от ЕС, отколкото у нас. Проблемът с високите цени на храните в България показва още нещо - безпомощността на държавата пред проблема, въпреки всичките нейни регулатори - КЗК, КЗП и т.н.  
В момента сме свидетели но поредната схватка между сегашната власт и големите хипермаркети. През почивните дни правителството се събра спешно да набелязва за пореден път поредните мерки срещу вихрещите се цени. Според тях трябва да очакваме законодателни промени за намаляване на прекупвачите, които в момента са обрасли по веригата от производителя до купувача. Освен това НАП ще прави анализ (за кой ли път) на хипермаркетите - колко посредници имат и кой каква надценка начислява. Ще бъдат премахнати таксите на веригите за земеделци. Това са такси, които веригите налагат на производителите, за да продават тяхна стока. "БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" вече внесе и в този парламент законопроект за пределни надценки на основни хранителни стоки.
Защото или слагаш таван на цените и надценките, или хвърляш бялата кърпа и признаваш, че си загубил двубоя с търговските вериги. Международната практика в това отношение показва, че средно положение няма. Защото хипермаркетите веднага намират начин подобни разпоредби да бъдат заобиколени.

Всеки пети българин е застрашен от бедност

автор:Дума

visibility 1609

/ брой: 222

Държавата може да купи "Лукойл Нефтохим" за 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1686

/ брой: 222

Получаваме първия нов влак от "Шкода" през януари

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 222

Депозитите на домакинствата скачат с 12 млрд. лева за година

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 222

На всеки 10 минути жена е убита от свой близък

автор:Дума

visibility 2251

/ брой: 222

Тръмп спря финансирането на Украйна

автор:Дума

visibility 1338

/ брой: 222

За Турция Централна Азия е Туркистан

автор:Дума

visibility 955

/ брой: 222

Пекин и Вашингтон затоплят отношения

автор:Дума

visibility 1908

/ брой: 222

Жертва на пола си

автор:Таня Глухчева

visibility 1584

/ брой: 222

Четири поколения под покрива на фирмата

автор:Аида Ованес

visibility 1180

/ брой: 222

Пир по време на чума

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1988

/ брой: 222

Кампания за всяване на страх

visibility 1576

/ брой: 222

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ