16 Октомври 2024сряда22:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Британските пилоти на вертолети ще се снабдят със система с триизмерна визуализация

/ брой: 75

автор:Желязко Тенчев

visibility 2064

Лабораторията за отбранителни науки и техника (DSTL) на Великобритания съвместно с няколко предприятия от отбранително-про-мишления комплекс е започнала работа над създаването на нова система за визуализация, която ще позволи на пилотите на вертолети да изпълняват задачи в условията на лоша видимост. Както съобщава Aviation Week, технологията се заключава в това, че да може да се изведе на нашлемните индикатори на пилотите триизмерна информация за обкръжаващата обстановка. Разработката е получила обозначението DNVG24T. Тя представлява изчислителна система и набор от сензори, които се определят от положението на главата на пилота. Външните сензори не се използват. При формирането на указания за пилота се ползва електронната база от данни за местността и високоточен алтиметър. Триизмерната карта се изобразява на нашлемните дисплеи на пилота, а при изменение на положението на главата на пилота, изчислителната система със съответстващ образ коригира изображението. Освен това DNVG24T е снабден със система за дневно и нощно виждане. За реализирането на системата се е наложило разместване на голям брой от приборите на шлема на пилота, като той е станал по-тежък. За да не се уморява шията на пилота при многочасови полети, инженерите няколко пъти са измествали центъра на тежестта на шлема. В резултат на това шията на пилота се напряга по-малко.
Реализацията на проекта започва по поръчка на министерството на отбраната на Великобритания през 2008 г. Освен DSTL в програмата вземат участие италианската компания AgustaWestland, израелската Elbit и британската Ferranti Technologies. Първите летателни изпитания на новата система вече са били проведени. В перспектива системата за визуализация ще се установява на вертолетите CH-47F Chinook и AW101 Merlin. В момента вече са завършени изпитанията на симулаторите. Когато министерството на отбраната на Великобритания издаде разрешение за серийно производство на новата система, тя ще постъпи на въоръжение до 12-18 месеца.
 

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ