13 Юли 2024събота12:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Британските пилоти на вертолети ще се снабдят със система с триизмерна визуализация

/ брой: 75

автор:Желязко Тенчев

visibility 1800

Лабораторията за отбранителни науки и техника (DSTL) на Великобритания съвместно с няколко предприятия от отбранително-про-мишления комплекс е започнала работа над създаването на нова система за визуализация, която ще позволи на пилотите на вертолети да изпълняват задачи в условията на лоша видимост. Както съобщава Aviation Week, технологията се заключава в това, че да може да се изведе на нашлемните индикатори на пилотите триизмерна информация за обкръжаващата обстановка. Разработката е получила обозначението DNVG24T. Тя представлява изчислителна система и набор от сензори, които се определят от положението на главата на пилота. Външните сензори не се използват. При формирането на указания за пилота се ползва електронната база от данни за местността и високоточен алтиметър. Триизмерната карта се изобразява на нашлемните дисплеи на пилота, а при изменение на положението на главата на пилота, изчислителната система със съответстващ образ коригира изображението. Освен това DNVG24T е снабден със система за дневно и нощно виждане. За реализирането на системата се е наложило разместване на голям брой от приборите на шлема на пилота, като той е станал по-тежък. За да не се уморява шията на пилота при многочасови полети, инженерите няколко пъти са измествали центъра на тежестта на шлема. В резултат на това шията на пилота се напряга по-малко.
Реализацията на проекта започва по поръчка на министерството на отбраната на Великобритания през 2008 г. Освен DSTL в програмата вземат участие италианската компания AgustaWestland, израелската Elbit и британската Ferranti Technologies. Първите летателни изпитания на новата система вече са били проведени. В перспектива системата за визуализация ще се установява на вертолетите CH-47F Chinook и AW101 Merlin. В момента вече са завършени изпитанията на симулаторите. Когато министерството на отбраната на Великобритания издаде разрешение за серийно производство на новата система, тя ще постъпи на въоръжение до 12-18 месеца.
 

Обявяват кандидат-купувачите на "Виваком"

автор:Дума

visibility 635

/ брой: 131

Плащаме до 10 лв. за чадър на морето

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 131

НАТО пуска военен коридор през България

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 131

Левицата във Франция търси премиер

автор:Дума

visibility 604

/ брой: 131

Фантазии и шамани

автор:Александър Симов

visibility 659

/ брой: 131

Райски намерения по пътя към ада

автор:Деси Велева

visibility 680

/ брой: 131

В очакване на Конституционния съд

visibility 616

/ брой: 131

Датата - 12.07.2024 г.

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ