26 Ноември 2025сряда16:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Падат приходите на "Български пощи"

/ брой: 205

автор:Дума

visibility 12289

Пазарът на частните куриерски фирми расте с близо 14% годишно, докато с почти същия процент пада делът на държавното дружество "Български пощи". Това стана ясно на заседание на транспортната комисия миналата седмица, която изслуша доклад на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за пазара на пощенските услуги в страната. 
Като цяло пазарът на пощенски услуги в България се оценява на 937,4 млн. лв. през 2024 г., което е годишен ръст от 12,4%, отчете Кристина Хитрова, зам.-председател на КРС.  През миналата година пощенски услуги са предоставяли 86 оператора.
Пощенският пазар има два основни сегмента - универсалната пощенска услуга и неуниверсални пощенски услуги. През 2024 г. приходите от универсалната пощенска услуга, възложена на "Български пощи", са за скромните 28,5 млн. лв., което е с 12% по-малко от предната година. "Български пощи" има ангажимент да обслужва на достъпни цени всички потребители в страната дори и в най-отдалечените и труднодостъпните райони.
В същото време вторият тип пощенски услуги - неуниверсалните, доминират с приходи от 908 млн. лв. през 2024 г. Те включват пощенските парични преводи, куриерските услуги, пряката пощенска реклама и услугата "хибридна поща" (предаването на информация по електронен път и доставянето й на получателя като пощенска пратка).
Най-голям дял от тях имат куриерските услуги с приходи от 875 млн. лв. през 2024 г. и годишен ръст от 14,5%. "Трайно се наложиха предпочитанията на потребителите към този вид пощенски услуги заради бързината и по-голямата гъвкавост", коментира Кристина Хитрова. 
Освен че губи пазарен дял, държавното дружество "Български пощи" търпи и загуби от предоставянето на универсалната пощенска услуга, за която има лиценз до 2030 г.
Близо 90 млн. лв. неизплатени компенсации дължи държавата на дружеството. За последните три години са натрупани 67 млн. лв. задължения, а тази година недофинансирането ще бъде 25-30 млн. лв., съобщи министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. Освен ангажимента да обслужва и най-отдалечените и труднодостъпни райони, държавното дружество е натоварено и със задачата да изплаща пенсиите на възрастните хора в малките населени места. За целта "Български пощи" поддържа 3700 клона в страната, като разходите с всяка година растат, посочи Караджов.

Всеки пети българин е застрашен от бедност

автор:Дума

visibility 1145

/ брой: 222

Държавата може да купи "Лукойл Нефтохим" за 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1182

/ брой: 222

Получаваме първия нов влак от "Шкода" през януари

автор:Дума

visibility 2071

/ брой: 222

Депозитите на домакинствата скачат с 12 млрд. лева за година

автор:Дума

visibility 1326

/ брой: 222

На всеки 10 минути жена е убита от свой близък

автор:Дума

visibility 1705

/ брой: 222

Тръмп спря финансирането на Украйна

автор:Дума

visibility 960

/ брой: 222

За Турция Централна Азия е Туркистан

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 222

Пекин и Вашингтон затоплят отношения

автор:Дума

visibility 1408

/ брой: 222

Жертва на пола си

автор:Таня Глухчева

visibility 1175

/ брой: 222

Четири поколения под покрива на фирмата

автор:Аида Ованес

visibility 860

/ брой: 222

Пир по време на чума

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1467

/ брой: 222

Кампания за всяване на страх

visibility 1176

/ брой: 222

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ