10 Ноември 2024неделя14:52 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

ЕС предупреди Скопие да не зарязва Коридор 8

Брюксел отрезвява РСМ, че парите за проекта няма да отидат за Коридор 10

/ брой: 168

автор:Дума

visibility 3762

"ЕС и европейските банки следят отблизо търга за жп линията до България и призовават всички важни решения да се вземат след консултации с тях". Това е част от отговора, който телевизия "Телма" в РС Македония е получила от делегацията на ЕС в Скопие. Отговорът е даден, след като премиерът на РСМ Християн Мицкоски обяви наскоро, че е бил жертва на опит за подкуп за тази тръжна процедура и страната обяви, че спира всички процедури за изпълнение на Коридор 8.
"Силно насърчаваме спазването на приложимите процедури и стандарти и консултация с всички съответни заинтересовани страни по такива важни въпроси", се посочва в отговора, изпратен до медията. ЕС подкрепя завършването на този важен проект, който, както се подчертава, е от "голямо значение за страната, нейните граждани и региона, но допълва, че "не се предвижда преобразуване на средства в други коридори или проекти".
"Финансовото разпределение за този проект представлява комбинация от значителна безвъзмездна помощ от ЕС и обединяване на средства от ЕИБ и ЕБВР. Тази финансова подкрепа е предназначена точно за тази процедура и проект. Всяка друга употреба не е предвидена в тази форма", става ясно от позицията на ЕС.
Правителството на РСМ постави въпроса за прехвърлянето на средства от Коридор 8 към Коридор 10 с мотива, че жп линията до Солун е много важна за икономиката на Северна Македония, за разлика от маршрута Дуръс (Албания) до Бургас, който е част от т. нар. Коридор за мобилност на НАТО, но смята, че това може да е "провалена инвестиция".
Транспортният министър на РСМ Александър Николоски наскоро заяви, че проектът е твърде скъп и струва около 20 милиона евро на километър, а "България трябва да свърши своята част от работата - нещо, за което сега няма гаранции". По думите му в търга са се явили 7 участници, повечето от които "несериозни и нито един от страна членка на ЕС". Николоски обяви, че Скопие ще изтегли своите представители от структурите, ангажирани с проекта.
Битува мнението, че възраженията на Скопие към коридор 8 са част от антибългарската му политика.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2619

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2526

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1493

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2338

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2481

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2569

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2662

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2816

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2260

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2291

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2342

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1985

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ