05 Ноември 2024вторник00:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

България и Еврокомисията в спор за превозите с влак

/ брой: 209

автор:Дума

visibility 3185

"БДЖ Пътнически превози" остава монополист в превоза на пътници до края на 2025 г.
Договорът на държавната компания изтичаше в края на тази година, но правителството така и не обяви обществена поръчка за избор на превозвач, какъвто ангажимент беше поело пред Европейската комисия. Причината е разногласия около поръчката - един превозвач за цялата железопътна мрежа или разделянето й на лотове.
Правителството е взело спешното решение за удължаване с още една година на договора между Министерството на транспорта и съобщенията с "БДЖ Пътнически превози", за да не бъде прекъсвано транспортното обслужване на населението.
За обществен превоз на пътници с железницата всяка година "БДЖ Пътнически превози" получава субсидия от около 200 млн. лева, въпреки че непрекъснато закрива линии, което води до недоволство на гражданите.
От март Министерството на транспорта и съобщенията подготвя процедура за избор на железопътен превозвач за следващите 15 години. Провеждането на обществената поръчка е една от реформите, включени в Националния план за възстановяване и устойчивост.
В момента са в ход разговори с Европейската комисия, свързани с параметрите на процедурата за избор на превозвач. България настоява тя да е с една обособена позиция за цялата страна, докато Еврокомисията иска да бъде разделена на лотове, за да влязат и частни превозвачи. Заради този спор обществената поръчка не се обявява.
Бъдещият превозвач или превозвачи ще имат правото да ползват купените от държавата влакове по Плана за възстановяване и устойчивост. Те трябва да бъдат доставени до края на август 2026 г.
Към момента страната ни има подписан само един договор с чешката "Шкода" за доставката на 20 мотрисни влака за над 511 милиона лева. Под въпрос е покупката на още 35 влака за над 1 милиард лева, след като един от кандидатите обжалва поръчката в съда. Докато тече спорът между държавата и Еврокомисията за избор на превозвач, двама частни железопътни превозвачи вече поискаха лицензи за осъществяване на дейност.
Първият е на пловдивската "ПИМК Рейл Експрес" ЕООД. Първо тя подаде заявление да обслужва жп линията София - Пловдив - Стара Загора - Бургас още в края на май, а след това обяви, че иска да вози пътници по още четири маршрута от 13 декември 2026 г. Това са: София - Перник - Радомир; Карнобат – Варна; Пловдив – Асеновград; София - Горна Оряховица - Шумен – Варна. Втора е старозагорската компания "Рейлимпекс" ООД, която не е обявила официално по кои маршрути ще вози пътници.

Драстичен воден режим в Плевен

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 210

Откриха 463 флакона райски газ в дискотеки в София

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 210

Деца изпаднали в абстиненция след забраната за телефони в училище

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 210

Работодатели оспорват в съда по-високата минимална заплата

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 210

Подписват договор за новите реактори в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 210

ВМЗ-Сопот с нов стар директор

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 210

Предлагат данък върху новите дрехи

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 210

Скопие окончателно се ангажира с Коридор 8

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Албанският премиер разгневи Гърция

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Заплашиха съдийка за промигрантско решение

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 469

/ брой: 210

Чорбаджийски неволи

автор:Аида Паникян

visibility 462

/ брой: 210

Забрави ли ЕС кой е Б.Б.

автор:Юри Михалков

visibility 483

/ брой: 210

Лицемерие в нещастието

автор:Таня Глухчева

visibility 444

/ брой: 210

Бананова република

visibility 394

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ