18 Ноември 2024понеделник17:30 ч.

Грешници

/ брой: 136

автор:Искра Милева

visibility 2452

Осем загинали при катастрофа на автобус на магистрала "Тракия". 12 отнети детски живота при катастрофа на автобус при река Лим. Автобус помете 16 при Бакаджика. Това не е просто статистика. Това са почернените семейства на всички загинали нелепо. Да, и вчера политици поднесоха съболезнованията си за отишлите си на магистрала "Тракия". Да, и вчера България бе в траур. Да, и вчера управляващите се сетиха, че така не може. Ще се въвеждат камери за техническите прегледи, ще се въвежда ограничение за възрастта на автобусите, ще се слагат колани в рейсовете и т.н.
Няма лошо в тези намерения. Но защо отново трябва всичко да е "след дъжд качулка". Защото това не е нито първата трагедия, нито, дори да звучи като черно пророческо проклятие, ще е последната. Защото закони и сега има. Въпросът е обаче кой ги спазва. А още по-големият въпрос е кой следи за спазването им. Да, официално има наказани. Но това са поредните уволнени. И какво като са уволнени? Кой гарантира на хората, че следващите и следващите, и следващите няма също да бъдат уволнени? И защо трябва да се назначават непрекъснато някакви хора в разни институции, след като нещата продължават да се въртят в същия порочен кръг?
А кръгът от години е един и същ. И като в дежа вю слушаме същите приказки, същите намерения и при последната трагедия. Когато има трагедия, хората не се интересуват кой е поредният шеф на поредната автобусна фирма. В случая обаче той е не друг, а ексшеф на ДАИ-Бургас. И тогава възниква въпросът: колкото и камери да се сложат, дали пак един стар рейс убиец няма да премине успешно техническия си преглед? Възниква и въпросът как така уж се следи за маршрута на автобуса, а изведнъж се оказва, че се продават билети за спирки, на които той "не спира"? Как така се налага шофьорите сами да си ремонтират автобусите, а за по-старите дори нямало части? Къде е КАТ? Защото докато поредното ново ръководство на службата разказва за идеите си всеки ден да има различна акция на пътя, точно там - на пътя, си отиват нелепо хора. Къде е КАТ, когато тези автобуси хвърчат с безумна скорост, само и само да се надцакат с времето?
Кръгът е порочен. Но когато става въпрос за човешки животи, това, че някой допуска това да се случва, не е просто грешка. А прегрешение. По-старите хора, които са и мъдри, са казали: "Път време няма!"
 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1023

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 305

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 267

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 322

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ