12 Септември 2024четвъртък11:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

А милионите къде?

/ брой: 131

автор:Светлана Велева

visibility 3800

Строим пътища най-евтино в Европа, похвали се вчера шефът на АПИ Лазар Лазаров. В Германия били 7-8 пъти по-скъпи, у нас материалите същите, но фирмите работели евтино. Дали? Нашите магистрали ги водим нови до 15 година, а в Европа само 7 и после ги обновявали, затова били перфектни, а нашите - не. Това е сам да се изобличаваш, или да мислиш аудиторията за глупава, или самият ти се самозабравяш.
Ако се съди по качеството на пътищата, май и материалите са евтини. Доста често се ползват строителни отпадъци и пепел, затова след 1-2 месеца след пускането им новите магистрали вече имат пропадания и нагъвания. Нещо, което при скорост над 100 км е опасно за живота. Колко много случаи на дефекти вече станаха, а колко магистрали и пътища повторно се наложи да се правят, и то още в първата година от завършването им, а до 15? Нали до 15 години се водели нови? В Германия едва ли поправят новите магистрали месеци след пускането им.
След като и материалите евтини, а както признава Лазаров, и трудът евтин, къде отиват стотиците милиони тогава - в чии джобове? Нека все пак сравним цените у нас с европейските. Най-дългият и труден за строителство тунел в света е Лердалският в Норвегия - цели 24,5 км. По официални данни уникалното съоръжение, открито през 2000 г., е струвало 120 млн. евро. Един км излиза 4898 млн евро. Кресненското дефиле у нас е 2 км за 125 млн евро. 1 км = 67,5 млн. евро, или близо 14 пъти по-скъпо от тунела в Норвегия, който е в пъти по-сложен като изпълнение и с пъти повече екстри. Средната заплата в Норвегия в сектора "Пътно строителство" е 6100 евро, а у нас около 400 евро. Можем да продължим поредицата с редица примери от различни държави и нито един в наша полза.
Ние, жалва се Лазаров, имаме пътища от 40 години непипани, а там след 7-ата ги обновяват. Е да, но точно мостове и съоръжения, правени през "Тошово време" се оказват по-качествени и устойчиви от сегашните. Днешните хем скъпи, хем некачествени и опасни. Та къде казвате, г-н Лазаров, отиват милионите?
 

Започна имунизационна кампания срещу КОВИД-19

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 174

Младежи обсъдиха с кмета Пенчо Милков идеи за развитието на Русе

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 174

Еднократната помощ за ученици може да се заявява и електронно

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 174

Увеличават се ползвателите на лична помощ

автор:Дума

visibility 19

/ брой: 174

България е най-бедната страна в ЕС, а с най-скъпата храна

автор:Дума

visibility 22

/ брой: 174

БАБХ проверява спешно столове и бюфети в училищата

автор:Дума

visibility 34

/ брой: 174

Търговският дефицит расте с близо една трета към края

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 174

Производството на ток у нас намалява

автор:Дума

visibility 41

/ брой: 174

Скопие ще преговаря, но като член на ЕС

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 174

Няма нужда от търговска война

автор:Дума

visibility 54

/ брой: 174

Лондон свива помощите за горива през зимата

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 52

/ брой: 174

Геноцид

автор:Барбара Пейчинова

visibility 59

/ брой: 174

Има ли шанс Харис?

автор:Таня Глухчева

visibility 66

/ брой: 174

Съдебната реформа – абсолютно безпредметен израз

visibility 48

/ брой: 174

Има ли Марио Драги рецепта за оцеляването на Европа?

автор:Дума

visibility 55

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ