02 Септември 2024понеделник21:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 5162

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

БСП изключи Корнелия Нинова

автор:Дума

visibility 1092

/ брой: 167

България има нужда от алтернатива на десните бюджети на ГЕРБ

автор:Дума

visibility 782

/ брой: 167

Електронните рецепти може да се изпълняват и частично

автор:Аида Ованес

visibility 729

/ брой: 167

С 12% поскъпнаха жилищата в София само за 6 месеца

автор:Дума

visibility 747

/ брой: 167

От Витоша се лови и таксува роуминг със Сърбия

автор:Дума

visibility 815

/ брой: 167

Летището в Пловдив отново е изцяло собственост на държавата

автор:Дума

visibility 776

/ брой: 167

България е първа в ЕС по ръст на купени нови коли

автор:Дума

visibility 767

/ брой: 167

Войната в Газа върви с акция за ваксиниране

автор:Дума

visibility 830

/ брой: 167

Засилено присъствие на КФОР в Митровица

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 167

Белград успокоява Москва за "рафалите"

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 167

Накратко

автор:Дума

visibility 1832

/ брой: 167

Широко затворени очи

автор:Мая Йовановска

visibility 1224

/ брой: 167

Защитете децата!

автор:Боян Бойчев

visibility 1235

/ брой: 167

Пчеларският сектор е поставен на колене

автор:Дума

visibility 803

/ брой: 167

1 кг хубав мед струва колкото килограм домашно масло

visibility 727

/ брой: 167

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ