07 Октомври 2024понеделник17:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 4281

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Властта обмисля по-високи данъци

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 190

Задава се пореден ремонт на VІ блок в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 190

Съдът на ЕС спаси тировете от често връщане в България

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 190

Работим 17 години за собствено жилище

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 190

Бури и дъждове в Хърватия и Гърция

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 190

Мицкоски ни вини в предизборни игри

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 190

20% ДДС за частните училища на Острова

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 190

Накратко

автор:Дума

visibility 482

/ брой: 190

Пуснете алармата!

автор:Александър Симов

visibility 348

/ брой: 190

Защо тази партия

visibility 439

/ брой: 190

Опитайте да ми разкажете

автор:Мартин Карбовски

visibility 367

/ брой: 190

Даваме алтернатива на сегашната безпътица

автор:Барбара Пейчинова

visibility 406

/ брой: 190

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ