29 Юли 2024понеделник19:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Километър на килограм

/ брой: 108

автор:Искра Милева

visibility 1873

1,30 лв. таван за цена на километър за такситата наложи вчера Столичният общински съвет. През нощта най-високата цена ще е 1,60 лв. за километър. Така общината смята, че се справи с т.нар. "копърки" или точно тези таксита, които в момента возят на цени от 1,50 до 8 лв./км. А те според данни на общината са около 400.
Това е добра крачка напред. Защото не един или двама софиянци и гости на столицата са ставали жертва именно на тези таксита.
Лошото е, че отново нещо важно за над два милиона души бе направено набързо. Законът за автомобилните превози, който задължава общинските съвети да приемат таван за цената на услугата, бе приет от парламента през февруари. И тук идва въпросът защо тази точка трябваше да бъде внесена от мнозинството от ГЕРБ в СОС в "12 без пет" и да се претупа набързо.
Отговорът е един - да се оправдае отново мнозинството на ГЕРБ с интереса на хората. Те, хората, чакали това решение, за да не ги мамят повече. Сега същите тези хора трябва да са доволни от таван от 1,30 лв. А как точно е сметната тази цена, каква е икономическата обосновка - в бързината не стана ясно. Защо таванът да не е 1 лев? Дали този таван няма да е от полза на останалите таксита, които в момента возят на по-ниска цена? И дали софиянци няма да са отново измамени, ако вместо за 50 ст. се возят за 1,30 лв.? Отговор пак няма.
Надеждата е една - този път на въдицата да се хванат наистина "копърките", а цената на километър да не е пресметната като тази на доматите.
 

Състоянието на "Мини Марица-изток" се влошава

автор:Дума

visibility 856

/ брой: 142

Помощи за бизнеса, ако токът поскъпне над 180 лв/МВтч.

автор:Дума

visibility 792

/ брой: 142

Депутатите искат да влезем в еврозоната от юли догодина

автор:Дума

visibility 778

/ брой: 142

Лозари и винари излизат на протест

автор:Дума

visibility 765

/ брой: 142

Киев проси ток от Словакия, на която спря руски нефт

автор:Дума

visibility 817

/ брой: 142

Ултралеви виновни за жп саботажа във Франция?

автор:Дума

visibility 789

/ брой: 142

Китай с литературен кът в Националната библиотека

автор:Таня Глухчева

visibility 748

/ брой: 142

Накратко

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 142

Обръщение към българския народ*

visibility 793

/ брой: 142

Жалко за олимпизма

автор:Боян Бойчев

visibility 752

/ брой: 142

Горе главата – заедно няма кой да ни спре!

visibility 748

/ брой: 142

Българският сателитен синдром и Украйна

автор:Искра Баева

visibility 793

/ брой: 142

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ