16 Октомври 2024сряда17:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Северномакедонски вицепремиер:

Цената на жп линията с България е нереално висока

Трасето умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да се оскъпи проектът

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 3065

Цената на жп линията между Северна Македония и България - част от паневропейския транспортен коридор 8, е прекалено напомпана. Северна Македония ще построи железопътната линия до България, но по-евтино и по-рационално.
Това обяви в интервю за северномакедонската медия "Фокус" Александър Николоски, вицепремиер и министър на транспорта, както и заместник-председател на ВМРО-ДПМНЕ, цитиран от БГНЕС. Николски намекна за корупция, защото трасето на железопътната линия до България умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да му се увеличи цената.  "Случаят има няколко елемента. Първият и ключов елемент е прогнозната себестойност - 24 милиона евро на километър, което е по-скъпо от магистралата. Само за илюстрация, цената на високоскоростен влак навсякъде в Европа с 200 километра в час е от 4 до 10 милиона евро в зависимост от терена. За тази железница, която ще се движи с 60 километра в час, това е 24 милиона евро“, обясни Николоски.
Транспортният министър пита защо коридор 8 се проектира с два тунела под Крива паланка и "един тунел, който не свършва никъде". „Дори Швейцария не го прави. Никъде в Европа или света не съм виждал да се строят тунели под градове", каза Николоски.
Не сме толкова глупави, няма да приемем такава завишена цена за проект, който вероятно никога няма да бъде построен, каза Николоски. Министърът на транспорта допълни, че „само несериозни фирми са кандидатствали за проекта“, и че „България не прави нищо от нейната страна“.
„Не знам дали видяхте, България каза, че индикативната цена от тяхна страна е 1,2 млрд. евро. Откъде България ще ги намери тези пари? Това са много пари за всяка една държава. Ние харчим 560 милиона евро, а те 1,2 милиарда евро за железница, която ще се движи само с 60 километра в час“, казва Николоски.
Не за първи път Николоски дава да се разбере, че жп линия Скопие-София не е приоритет за Северна Македония. Наскоро той коментира, че за правителството най-полезният проект е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози.

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 622

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 620

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 532

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 575

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 623

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 688

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 635

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ