Трен(д)
/ брой: 179
"Дядо Йоцо чу с трепет първите писъци на свирката на паравоза, трещенето на колелата по релсите. Пищеше и трещеше "българската железница"! Той сякаш оживя, възроди се.
Отиваше редовно на скалата, щом наближаваше часът на влака, за да чуе свирката и да погледа българската железница как фучи из устието.
Железният път се свързва в мислите му с понятието за свободна България. Той му говореше с гърмежа си ясно за новото, за "българското" време..."
И какво остана от свободна България? Какво остана от паравоза? Само една абревиатура - БДЖ. И парата в свирката. Ей това остана от българската железница.
А Бойко Борисов предложи "БДЖ Товарни превози" на банката кредитор срещу дълга за новите мотриси "Дезиро". Заради някакви си 300 млн. лева дава бизнес, който държи пазарен дял от 75%. Е, друг е въпросът, че банката надали ще предпочете товарни вагони, вместо пари.
Обаче Борисов нарече сделката за мотрисите "уникална по своята глупост". Ами да, откъде-накъде любимият му български народ ще се вози в нови влакове или даже въобще за какво са му влакове. Ако толкова му се вози, има един царски паравоз, който е още от времето на дядо Йоцо. Викат му още атракционен. То, след всички уникални по своята глупост действия, на които станахме свидетели напоследък, пътуването с влак наистина ще се превърне в атракция.
Защото премиерът пред трена предпрочита тренда. И по никакъв начин не свързва железния път с понятието "свободна България".