16 Октомври 2024сряда21:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Правят проект за скоростен път София - Монтана с тунел под Петрохан

/ брой: 197

автор:Дума

visibility 925

Една година ще отнеме изработването на идеен проект за изграждане на скоростен път с дължина от 82 км между София и Монтана с проектна скорост от 120 км/ч. Председателят на Управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Йордан Вълчев е подписал договора с "Трансконсулт-22" ЕООД за над 3,5 млн. лв. без ДДС за идейния проект.
Компанията ще изготви разширен идеен проект на трасе, което ще свърже обхода на Монтана и Софийския околовръстен път. Новото трасе трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала "Европа" (София - ГКПП "Калотина").
При разработването на идейния проект е необходимо да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС, съобщават от АПИ.
Скоростният път Монтана - София с тунел под прохода "Петрохан" е ключов за националната и европейската транспортна мрежа.
Направлението на второкласния път Петрохан - Берковица - Монтана - Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход "Петрохан".
През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.
През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на ХХ век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на второкласния път София - Монтана.
През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана - София с тунел под прохода "Петрохан". Подготвени са три вариантни решения за подобряване на трасето на второкласния път (II-81) с изграждането на тунел. Поради наличието на защитени зони и местности и засягането им от вариантните трасета процедурите по ОВОС са прекратени с цел търсене на по-добро проектно решение.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ