30 Януари 2025четвъртък01:43 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"Хоризонт" си остава най-слушаното радио в последното десетилетие

Младите не слушат информативни предавания, предпочитат музикалните станции

/ брой: 71

автор:Павлета Давидова

visibility 3161

Радио "Хоризонт" е най-предпочитаната станция от българите и през последните 10 години то е неизменен водач в класациите на радиослушателите. Това сочат данните от изследването "Радиоаудитория: 2001-2010 г. TVPlan/TNS", представено миналата седмица на кръгла маса в БНР на тема "Радиосредата: 2001-2010 г. Аудитория, поведение, реклама, цифровизация". През 2010 г. безспорен фаворит сред слушателите на българско радио е "Хоризонт". То е любимата ефирна честота на 32% от анкетираните. Втората позиция е заета от "Веселина", която е с 8 на сто по-назад. Третото място се заема от "Дарик" радио.
Според обобщените данни от двете социологически агенции петте топ радиостанции за периода 2001-2010 г. са "Хоризонт" - с 10 позиции, "Радио 1" - 6, "Дарик" - 3, "Веселина" - 3, "N-Joy" - 2 позиции. Най-влиятелни са политематичните формати. Според изследователите "Хоризонт" се приема като общонационална програма с огромно влияние. Данните от проучването сочат, че програмата на БНР има над 60% обществено доверие, което автоматично я превръща в най-влиятелното политематично радио в страната. "Хоризонт" е и програмата, която се радва на най-голяма аудитория, уточни доц. д-р Маргарита Пешева, ръководител на  научно-изследователския проект. Тя обясни, че противно на очакванията, че слушането на радио ще замре, то се увеличава. Пешева изнесе данни, че дневно българите пускаме радиоприемниците си средно за по 261 минути. Според изследването най-активните радиослушатели са градските аудитории, мъжете, хората на възраст от 36 г. до 54 г.
Радиочестотите обаче са концентрирани предимно в големите градове, алармираха от екипа, обобщил данните от двете агенции TVPlan и TNS. Въпреки че на територията на България са лицензирани над 280 радиочестоти, по-голямата част от тях са предназначени основно за градските аудитории, а в областните градове конкуренцията за слушатели е изключително голяма. Радиодейността се отличава със свръхконцентрация в София и някои големи областни градове като Пловдив, Варна и Бургас. В София има цели 27 станции, в Пловдив - 17 станции, във Варна - 16. Свръхконцентрацията на пазара в някои средни и по-малки градове води до неговото изкривяване, алармира шефката на екипа.
С 20,2% се е увеличило слушането  на радио през интернет, а основните потребители на онлайн ефира са основно младите хора между 15 и 25 г., сочат данните от изследването. Възрастта силно дефинира избора на предпочитана радиостанция, анализираха специалистите. Младежите имат подчертан интерес към музикални станции от вида на "Радио1", "Веселина", "N-Joy" и "Z-Rock". Въпреки че запазва водещите си позиции, чалгата постепенно бива изтласквана от музикални стилове като алтернативен и рок класик, златни хитове, рап, ърбан, диско и хип-хоп. Слушателите между 36-45 г. предпочитат "Дарик" пред редица музикални станции. Слушателите над 45 г. пък пускат основно "Хоризонт", сочи статистиката.
 

Кабинетът няма да вдига данъци и да реже заплати

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 18

Няма да се вдигат данъци и намаляват заплати

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 18

Бензиностанциите ще записват всяка кола колко зарежда

автор:Дума

visibility 776

/ брой: 18

Потребителските кредити поскъпват

автор:Дума

visibility 740

/ брой: 18

Сръбският премиер подаде оставка

автор:Дума

visibility 736

/ брой: 18

Фицо готви промени в Конституцията

автор:Дума

visibility 763

/ брой: 18

Мексиканският залив вече е Американски

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 18

Християн Мицкоски ще поиска среща с Росен Желязков

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 18

Политически призраци

автор:Александър Симов

visibility 702

/ брой: 18

Потенциал на вятъра

автор:Барбара Пейчинова

visibility 734

/ брой: 18

Забравеното старо

автор:Таня Глухчева

visibility 695

/ брой: 18

Как може да се печели от една мраморна глава

автор:Велиана Христова

visibility 774

/ брой: 18

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ