08 Ноември 2024петък11:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

По-хитри от папата

/ брой: 87

автор:Светлана Велева

visibility 2279

Новата система за тол таксата покрива 85% от пътната мрежа, гласи проектът. За сравнение - в държавите от ЕС тя покрива до 3%. И това е логично, предвид че тази такса се плаща от тежкотоварните автомобили, а те преминават по първокласните международни пътища. Ние обаче, нали сме по-хитри от папата, сме решили да покрием и голяма част от второкласните и третокласните пътища. То пак добре, ако ТИР-ът не заседне, пропадайки в някоя дупка. Реално обаче по тези пътища минават само автобусните превозвачи. Идеята на тол таксата, според депутата от ГЕРБ Александър Ненков, е по-справедливото събиране на средства - по-тежките превозни средства да плащат повече, защото и рушат повече. В това има логика, но ще плащат всички превозвачи, вкл. пътническите автобуси. И тук моделът е тотално сбъркан. Тъй като те правят множество ежедневни курсове, таксата реално ще натовари тях, а не преминаващия транзитен ТИР трафик.
Натоварването на автобусните превозвачи неминуемо ще вдигне цената на услугата - те вече прогнозираха с 15%. Но може и да са недостатъчно. За един автобус от София до Бургас например тол таксата ще струва 100 лв. за един курс, а те са десет на ден. Много фирми ще фалират и така отдалечени населени места, които разчитат само на автобусите, ще останат без превоз. Чрез тол таксите държавата иска да събере между 700 млн. и 1 млрд. лв. Евросредствата свършват и в новия програмен период оставаме без пари за строеж на пътища, казва Ненков. В цял свят обаче тези такси служат само за поддръжка на пътищата, а не за строеж на магистрали.
Всичко би могло да стане много по-лесно. Тол такса да се плаща само от тежкотоварните превозвачи и само на магистралите, както е навсякъде. А ремонтите по второкласните и третокласните пътища да са за сметка на постъпленията от акцизите. Те се плащат от хората, които карат коли и съответно рушат пътищата.


 

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 1806

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 1674

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 1535

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 1520

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 1770

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 1850

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 1637

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 1417

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 1671

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 1624

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 1604

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1596

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ