"Фолксваген" шамароса "Шкода"
/ брой: 205
Успехите на "Шкода" достигнаха неимоверни измерения. Със своите базиращи се на фолксваген модели чешкият филиал продължава да подлива вода на своя концерн-майка. Затова ръководството на "Фолксваген" предприе една стратегическа маневра.
Ръководството на "Фолксваген" реши да разграничи по-силно своята дъщерна фирма в Чехия от другите марки на концерна. "Ние ще трябва да държим "Шкода" по-изкъсо. Пожелавам на "Шкода" успех, но ние не можем сами да отслабваме позициите си", заяви пред списание Auto Bild шефът на управителния съвет на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн.
Понастоящем "Шкода" бележи големи успехи с коли, които се базират на модели на "Фолксваген" и "Ауди", но които биват продавани на по-изгодна цена. Поради вътрешната конкуренция концернът от град Волфсбург се опасява, че клиенти на двете популярни германски фирми ще продължават да се насочват към "Шкода". Като последица "Шкода" трябва да изчака с производството на моделите с по-ниски цени. Заплануваният за 2014 година малък автомобил "Fabia" няма да се базира вече върху платформа на "Фолксваген Polo", а на друга не толкова скъпо струваща платформа. Освен това за 2012 година чешкият производител предвижда нов модел малка лека кола на базата на малкия "Фолксваген "Up".
Жертва на стратегическата промяна би могъл да стане моделът от средна класа "Superb". Дали ще има ново издание на този модел засега не е ясно. "Шкода" обаче няма да разгръща произволно своята палитра от модели, подчертава Мартин Винтеркорн. "Фолксваген" иска да поставя акцент там, където в момента тон дава конкуренцията от Близкия изток. Поради това неотдавна германският концерн се включи с дялове в японския прозводител на малки автомобили и мотоциклети "Сузуки".