5530 жалби подадени при омбудсмана за 2011 г.
/ брой: 81
5530 жалби са били подадени при омбудсмана на Република България Константин Пенчев за 2011 г. Това стана ясно вчера при представяне на доклада за дейността на обществения защитник за миналата година.
Цифрите показват, че жалбите в институцията са се увеличили двойно повече през 2011 г. в сравнение с предходната, когато са били 3687. Това е доказателство, че работата ми е разширила доверието на хората, коментира Пенчев. В своите сигнали през 2010-2011 г. гражданите най-често са поставяли проблеми в обществените услуги, като техният дял от общия брой оплаквания е 24%. В тази сфера най-много жалби са подадени срещу мобилните оператори - 467. На второ място се нарежда "Топлофикация", срещу която са подадени 341 жалби. Пенчев коментира, че хората са все по-наясно с правата си и функциите на омбудсмана, тъй като сигналите, по които той не е компетентен, намалявали. Социалните права и проблемите със собствеността се нареждат на следващите позиции съответно с 18% и 15%.
От всички приключили проверки на институцията през 2011 г. при 1296 случая беше констатирана липса на законово основание за разглеждане на жалбата, заяви омбудсманът. По останалите оплаквания проверката е приключила с решаване на проблема, предоставяне на исканата информация, даване на насоки за по-нататъшните действия на жалбоподателя, каза Пенчев.
След представянето на отчета омбудсманът откри в сградата на институцията експозиция от 35 картини. Те са част от пътуващата детска изложба "Различни, но еднакво ценни - Светът в картини".