10 Ноември 2024неделя13:42 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

На гол тумбак...

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 3319

Доста време у нас любимец на властта беше автомобилният транспорт. Как беше обгрижван от държавата, е друг въпрос, но заради тази политика не трябва да се учудваме, защо и как железопътния транспорт у нас беше буквално съсипан. Независимо, че всяка поредна нова власт публично си късаше косите до какво дъно е докарано БДЖ и обявяваше подобряването му за свой приоритет, превозвачът продължава да затъва.
В последно време започва да се откроява нова тенденция - демонстрира се нежна любов към електротранспортните средства. Това е съвсем в духа на всеобщата европейска, без извинение, екопростотия. Колите с двигатели с вътрешно горене са заклеймени като най-големите екозамърсители. Цялото това безумие се простира доста по-надалеч, особено на родна почва и при скромните ни финансови възможности. Докато заради недостига на ток в богата Европа започнаха да пускат спрени вече тецове, а у нас бързаме да хлопнем кепенците на действащи централи.
Тези дни финансовият министър Асен Василев обяви, че държавата ще търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, сиреч заем, за създаването на държавен фонд за покупка на електробуси. Тези возила щели да са за общините. И докато изчисленията за замърсяването, което идва от двигателите с вътрешно горене, обикновено е калкулира в края на тяхната експлоатация, то замърсяването от електромобилите е още при производството на техните батерии.
Василев хвали Столична община, която вече има договор за подмяна на старите си автобуси с електробуси. А пък разходите за поддръжката на новите возила, щели да са 10 пъти по-ниски от тези на старите, прехласва се министърът.
И първокласник може да направи сметка колко огромна е финансовата разлика, за да стигнеш до тези 10 пъти по-ниски разходи. Да не говорим до къде сме го докарали със зарядните станции и най-вече - какво е качеството на родите пътища.
Едно ново лоби набира сила и не му пука, че подобна инвестиция е "на гол тумбак - чифте пищови". Нали масрафа ще е за наша сметка!

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2606

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2511

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1481

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2326

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2466

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2553

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2650

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2801

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2238

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2270

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2322

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1971

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ