09 Ноември 2024събота20:48 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

"Авионамс" ще отговаря за поддръжката на F-16 у нас

автор:Дума

visibility 1869

Очаква се поддръжката на изтребителите F-16 в България да се осъществява във взаимодействие между Военновъздушните сили (ВВС) и авиоремонтния завод "Авионамс". Това ясно стана от думите на Джеймс Робинсън, директор "Международно бизнес развитие на F-16" в "Локхийд Мартин". Той участва в съвместна пресконференция на представители на компанията и американското посолство в България.
Поддръжката е част от пакета и тя ще зависи от това къде българските ВВС изберат да базират самолета, посочи Робинсън. Той очаква, че самолетите ще бъдат базирани в авиобазата "Граф Игнатиево".
Директорът на американската компания не пропусна да похвали бойните самолети, които ще получи България. По думите му това, което ще получи българската армия, е "най-съвременният боен самолет от четвърто поколение в света".
Не мога да коментирам какво въоръжение е закупено или не е, нямам достъп до тази информация, каза Джеймс Робинсън, попитан дали се намалява стойността на F-16 като многофункционален изтребител, ако не бъдат купени т.нар. умни оръжия "въздух-земя". Той заяви, че самолетите имат пълни способности да използват въоръжение "въздух-земя", включително и "умни" оръжия, ако България реши да купи такива в бъдеще.
Според Робинсън следващ пакет бъдещи самолети, след първоначалните осем машини, биха били значително по-изгодни за България. Когато купувате самолетите първоначално, се включват оборудване за поддръжка, резервни части, въоръжение, обучение, които влизат в стойността на цялостната програма, обясни Робинсън и добави, че при следваща поръчка обикновено тези допълнителни разходи ги няма.
Предвидено е обучението на пилотите, техниците и инженерите да започне през 2021 г. и да приключи през 2023 година. За да е сигурно, че българските ВВС са готови да използват самолетите в операции от самото им пристигане същата година.
Робинсън уточни, че самолетите ще се поддържат в България, което ще бъде под егидата на компанията-производител и ще се модернизират съоръженията на "Авионамс".

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ