11 Февруари 2025вторник10:31 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

/ брой: 26

автор:Дума

visibility 5946

Българските граждани започват новата година с нарастващ песимизъм. Общият показател за доверието на потребителите през януари 2025 г. отново намалява, падайки до отрицателно ниво от минус 19,5%. Това показват данните от тримесечното издание "Наблюдение на потребителите" на НСИ. Според тях показателят се е свил със 7,3 пункта от предишното издание от октомври, когато той бе на ниво от минус 12,2%. За сравнение, през лятото на 2024 г. индексът отбеляза леко подобрение с 5,6 пункта, но остана на негативна територия от минус 8,4 на сто. От НСИ обясняват тенденцията с влошени нагласи както в градовете, така и в селата.
Общият показател спада, което се дължи на пониженото доверие сред населението - както в градовете, така и в селата – съответно с 5,2 и 12,6 пункта, пишат експертите от НСИ.
Оказва се, че потребителите са с по-негативни мнения не само за икономическата ситуация в последните дванадесет месеца, а и за следващите толкова, "в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта.
Домакинствата са и с по-негативни очаквания относно личните си финанси спрямо тези от октомври 2024 г.
Потребителите не усещат забавянето на инфлацията. Те продължават да са на мнение, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16%, казват от статистическия институт.
Такива са и оценките за безработицата в страната, която се очаква да нарасне. По последни данни към третото тримесечие на 2024 г. безработицата в България е 3,6%, което е с 0,4% пункта по-ниско спрямо същия период на 2023 г.

Тръгват договори за ремонт на ВиК мрежите за 800 млн. лв.

автор:Дума

visibility 5447

/ брой: 26

Българските потребители не усещат забавяне на инфлацията

автор:Дума

visibility 5941

/ брой: 26

Липсват 200 000 работници за летния сезон на морето

автор:Дума

visibility 5450

/ брой: 26

Изяли сме повече фалшиво сирене

автор:Дума

visibility 5606

/ брой: 26

Хърватия бойкотира верига за седмица

автор:Дума

visibility 5657

/ брой: 26

Разследват инцидент с кортежа на Вучич

автор:Дума

visibility 5413

/ брой: 26

Хиляди на протест в Шефийлд заради убит ученик с нож

автор:Дума

visibility 5740

/ брой: 26

Накратко

автор:Дума

visibility 5614

/ брой: 26

Европа да потърси себе си

visibility 5716

/ брой: 26

За мрежата на октопода

автор:Гергана Пирозова

visibility 5764

/ брой: 26

„С отговорност към България, с мисъл за бъдещето“

visibility 5534

/ брой: 26

За дълбоко и всестранно обновление на БСП

visibility 5774

/ брой: 26

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ