23 Юли 2024вторник23:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Опит пореден

/ брой: 160

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1296

Евгени ГАВРИЛОВ



Появи се информация, че е започнало строителството на завода за електромобили край Ловеч, на терена на бившия завод "Балкан". До края на следващата година трябва да бъде произведена първата серия електромобили, а мащабното производство да се развие през 2024 г.
Това е една от малкото добри новини напоследък, че чак не е за вярване. Все пак монтажът на цяла кола е върхът на автомобилната индустрия. Над 95% от тази продукция отиват за износ, което подобрява драстично търговския баланс на държавата. Доказателство е заводът на "Дачия" в Румъния, който за 10 години стана най-голямото предприятие на Балканите и прави оборот 10 млрд. евро. Обикновено подобен завод дава работа на между 5000 и 10 000 човека. У нас мащабът ще е по-малък, но в случая е важен принципът.
Историята започна през 60-те години на миналия век с "Булгаррено". Общо в Пловдив са произведени 4000 автомобила от тази марка. Следва "Булгаралпин", от която са сглобени 400 бройки,
През 60-те години за първи път и в Ловеч се произвеждат коли. Те носят името "Пирин ФИАТ". Общо от поточната линия излизат близо 760 автомобила.
Ако има автомобил, който е свидетел на  голяма част от историята на България през периода 1966-1990 г., това е "Москвич Алеко". За периода, отново в Ловеч, са сглобени 304 297 броя различни модели на тази марка. Началото на 90-те години на миналия век пък ще се запомни с неуспешния опит на британската група "Ровър" да започне да произвежда коли във Варна.
Засега последният неуспешен опит в тази област у нас, като изключим напразните усилия да привлечем "Фолксваген" като инвеститор, се свързва с китайската Great Wall и "Литекс моторс".  
Отдавна един от всепризнатите световни критерии за степента на икономическо развитие на дадена страна е дали тя произвежда автомобили. За последните десет години 150 станаха компаниите от автомобилната индустрия, които предпочетоха България като място за производство на различни компоненти за автомобили, но опитите за цялостно сглобяване досега са се проваляли. Дано при този опит нещо все пак се случи, стига и той да не се окаже поредната предизборна пушилка.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 686

/ брой: 138

Половин София остава без топла вода за 12 дни

автор:Дума

visibility 623

/ брой: 138

ВАС отмени екостикерите за колите

автор:Дума

visibility 606

/ брой: 138

Байдън напусна надпреварата

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 138

Кличко допуска референдум за мир

автор:Дума

visibility 651

/ брой: 138

Курти обвини Сърбия за взрив край езеро

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 138

Накратко

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 138

Мътни води

автор:Евгени Гаврилов

visibility 699

/ брой: 138

Зад смокиновия лист

visibility 694

/ брой: 138

Bye-bye, Байдън

автор:Таня Глухчева

visibility 620

/ брой: 138

Празник на духа, наследен от Апостола

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 138

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ