04 Ноември 2024понеделник14:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новите коли ще са задължително с ограничител на скоростта

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 5610

Европейците, които обичат да карат бързо и търсят нова кола, вероятно ще останат разочаровани - от 7 юли всички нови автомобили, продавани на континента, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта (ISA), предназначен да пречи на шофьорите да нарушават ограниченията. Повечето коли, които се продават в момента, вече разполагат с ISA, тъй като тя беше направена задължителна за всички нововъведени модели от юли 2022 г. нататък. Но автомобилите, представени преди тази дата, можеше да бъдат без технологията.
Всъщност ISA не възпрепятства напълно водачите да нарушат ограничението, а вместо това опитва внимателно да им напомни за техните правни и морални задължения да се придържат към него. ЕС остави на автопроизводителите да решат по какъв начин да стават тези напомняния като опциите включват аудиовизуални сигнали и дори допълнително съпротивление в педала на газта.
Все пак шофьорите могат да изберат да игнорират предупрежденията или да ги изключат напълно. Но това ще стане само до края на съответното пътуване. Защото те винаги ще се включат по подразбиране, когато следващия път двигателят на колата бъде стартиран.
Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC) лобираше мощността на двигателя да бъде намалена, когато автомобилът достигне законовия лимит, но автомобилната индустрия се наложи това да не се приеме. Което означава, че шофьорите все още могат да използват пълна мощност на колите си, когато имат нужда от нея - например, за да се измъкнат от опасност или просто защото искат да нарушат правилника.
ISA може да използва комбинация от GPS данни и камери за разчитане на пътните знаци, за да определи с каква скорост трябва да се движи автомбилът. Но невинаги се ориентира правилно: понякога може да улови знак от страничен път и грешно да приеме, че долната граница на скоростта се отнася до трасето, на което е колата.

Драстичен воден режим в Плевен

автор:Дума

visibility 55

/ брой: 210

Откриха 463 флакона райски газ в дискотеки в София

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 210

Деца изпаднали в абстиненция след забраната за телефони в училище

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 210

Работодатели оспорват в съда по-високата минимална заплата

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Подписват договор за новите реактори в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 210

ВМЗ-Сопот с нов стар директор

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 210

Предлагат данък върху новите дрехи

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Скопие окончателно се ангажира с Коридор 8

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Албанският премиер разгневи Гърция

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 210

Заплашиха съдийка за промигрантско решение

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 210

Чорбаджийски неволи

автор:Аида Паникян

visibility 48

/ брой: 210

Забрави ли ЕС кой е Б.Б.

автор:Юри Михалков

visibility 82

/ брой: 210

Лицемерие в нещастието

автор:Таня Глухчева

visibility 63

/ брой: 210

Бананова република

visibility 74

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ