06 Ноември 2024сряда01:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На висок глас

Властта безпомощна срещу катастрофите

Убитите през 2015 г. с 25 повече от 2014 година и със 79 повече от 2013

/ брой: 30

автор:Богдан Иванов

visibility 4162

Всяка година около 1,2 млн. души в света загиват при пътнотранспортни произшествия. ООН предвижда до 2020 г. жертвите да бъдат намалени наполовина най-вече чрез много строги санкции срещу безумците на пътя. Мерките ще станат задължителни за всички държави. Те вече се въвеждат все по-категорично и дават добри резултати.

Какво става в България?
През 2012 г. - 601 загинали,
през 2013 - също 601,
през 2014 - 655,
през 2015 - 680!

Както се казва, всички напред - ние - обратно...
Другите намаляват катастрофите, ние ги увеличаваме, другите действат с желязна ръка, наша милост безметежно спи, не вижда и не чува и само щом поредната страшна трагедия с неколцина загинали разтърси цяла България, току се разсъни някой и друг управник и вземе та изръмжи: "Ама не може така! Ще видим ние тая работа!"
Следва театрално повишаване на глоби, пускат се в ход една-две от дежурните акции на КАТ, идва ред на призиви по телевизии и по вестници за повече разум на пътя, за повече възпитание и морал. След най-кървавите катастрофи се стига дори до... истинска парламентарна "дързост" - появява се смелата идея пародийната глоба сега от 30 до 150 лева за каране в насрещното движение да се увеличи в бъдеще на 3000 лева. На пръв поглед - добре. Но замисли ли се човек, би си казал: "Къде са три-четири човешки живота, къде са 3000 лева сякаш е убито куче?!"
И друга "дръзка" идея: за гонка да се отнема книжката и да се влиза в затвора до 3 години.
Нека приемем, че стане чудо и тези намерения бъдат осъществени, това пак ще е работа на парче при огромната немарливост на държавата не последните 20, а поне последните 50 години, когато дивата касапница на пътя се превръща в европейски позор за България. 
Резултат - никакъв от подобни симулации на загриженост и активност. Даже определено става по-зле. Въпреки това - пълно нежелание за изработване на нов Закон за движение по пътищата, вместо сегашния от 1968 г., който се кърпи вече 60(!) пъти и... виждате резултатите.
Опъват се съдии, полицаи, властници, понеже много от тях не само здраво пият, но във всяко отношение здраво безобразничат на пътя и биха били потърпевши от драконовски мерки в един нов закон, мерки, за които все повече настоява обществеността. И още - защото у нас изборите следват едни след други и всеки драконовски закон би настроил доста гласоподаватели срещу властта, тъй че на изборите тези граждани, виж ги ти, няма да гласуват "правилно"!
Сред най-честите - фатални, смъртоносни нарушения - е високата скорост. Ето един донякъде условен тест за спирачния път, но с твърде изразителни показатели:

-  при скорост 30 км в час - 2,8 м спирачен път
-  при 50 км - 6,5 м
-  при 60 км - 11,8 м
-  при 80 км - 25 м
-  при 100 км - 42 м
-  при 160 км - 122 м
-  при 200 км - 159 м

Колкото и различни да са тези числа при различните автомобили, те показват какво чудовище е колата, когато фучи със страшна скорост, управлявана в повечето случаи от луд шофьор, напоследък все по-често и от женски род! Постоянно се показват заснети километражи на автомобили, като колите летят със скорост 220-240-260 км в час, също гонки по улици в градове и села и гонки по магистралите, игри на "руска рулетка", когато дрогирани идиоти карат в насрещното движение без никаква видимост със скорост от 180-200 км в час!
Е, и какво от това?, би запитал всеки, щом властта сладко спи?
Истинска епидемия стават каращите без книжка. От 1 януари 2015 г. до 1 декември 2015 г. 20 154 души са заловени да карат без книжка или с отнета книжка. Някои от тях - за пети-шести път! Други - постоянно дори! Помислете само колко не са били заловени - може би 200 000?!
 Шофьорите у нас са почти 4 милиона - това значи, че на всеки 20 един е без книжка! Без книжка, но кара - затова и причинените от тези 20 154 души катастрофи са 234 - с много убити и ранени. В почти всички случаи на престъпниците са наложени глоби или условни присъди - гавра с паметта на жертвите!
Страшна беда са пияните зад волана. От катаджия зная, че в събота от 11 вечерта до 3-4 през нощта в неделя от всеки 10 проверени шофьори в центъра на София 7 са пили! Започват пазарлъци, класическите обяснения са: "Абе, само една малка ракия", "Абе, една чаша вино", "Абе, една бира"... Изпитото се оказва винаги много повече, а книжката често пъти е спасена срещу 3-4-5 зелени банкноти. 
Цяла вестникарска страница може да се напълни с имената на шампиони по пиене, които са заловени с 2-3-4 промила алкохол в кръвта зад волана. Това ще рече между половин и един литър ракия, водка, уиски! Новост е решителният женски пробив в тази срамна, но и кошмарна класация - все повече тук са имената на жени, някои направо рекордьорки с изпит над половин литър твърд алкохол!
Една от тях е 44-годишна етрополка, която е заловена да кара на зигзаг по улиците на града посред бял ден - в 16 часа. При направеното измерване се оказва, че дрегерът сочи 3,22 промила алкохол. В това състояние дамата оставя зад гърба си много мъже-пиячи и нагло свисти по улиците на града...
Не забравяйте колко деца и възрастни станаха жертва на пияни шофьори, колко народ пали свещи пред паметни плочи край улици и шосета и колко пияни водачи се изсулиха невредими благодарение на щърбавия меч на закона и на печени адвокати.
Следва растящият брой дрогирани по пътищата, като наркотиците променят съзнанието и заличават чувството на страх; пълното незачитане на червения светофар; говоренето по телефона от всеки трети или четвърти шофьор, при което се кара с една ръка и даже без ръце; возенето на малки деца на предната седалка; карането без колан; пренебрежението и даже омразата към пешеходци и велосипедисти...
Двете страшни катастрофи преди броени дни, които потресоха цял Пловдив и цяла България, сочат, от една страна безразсъдството на младите хора в автомобилите, но от друга, в много по-голяма степен и безразсъдното нехайство на държавата, защото четирима младежи вече ги няма и дори телата им не могат да бъдат разпознати след случилото се.
Тези катастрофи сякаш са черна илюстрация на трите най-страшни порока по нашите пътища - дива скорост, каране след много изпит алкохол, каране без книжка.
При първата катастрофа е разрушена цяла желязна(!) автобусна спирка, при втората оцелява само возещият се на задната седалка. Шофьорът е мъртвопиян, без книжка, самоубиец, който разсича с бясна скорост в стълб колата и хората в нея.
Ето и няколко коментара на граждани, които живеят в близките блокове:
- Тук през лятото всяка вечер след 7-8 часа правят гонки;
- Тук шосето е право и си пробват колите кой колко километра може да вдигне;
- Тук е писта;
- Тук на всеки метър има загинали - почти всичките са младежи;
- Това продължава вече години... и нищо!;
- Тук е гробище! 
Който не знае, специалистите са направили точни изчисления: 95 на сто от катастрофите по пътищата са причинени от шофьорите, 4 процента - от пешеходците, и едва 1 на сто - от всичко останало - лоши шосета, стари автомобили, природни явления. Поради това е ясно, че всякакви увъртания, оправдания, прехвърляне на вина ще бъдат измислени и само драконовски мерки имат шанса да намалят до 2020 г. наполовина жертвите по нашите пътища, както изисква ООН:

-  Глобата за превишена скорост до 30 км да стане до 1000 лв., скорост над 30 км повече от разрешената да бъде обявена за престъпление, при което - от 3000 до 5000 лева глоба с отнемане на книжката за 1 година.
-  Пълна забрана на алкохола, за да спрат веднъж завинаги вечните пазарлъци на пияни шофьори с катаджии и за да бъде отстранена една от най-кървавите причини за катастрофи. Още при първи случай на нарушение - 5000 до 10 000 лева глоба, конфискуване на автомобила, отнемане на книжката завинаги, съд, затвор.
- Каращите без книжка - 5000 лева глоба, конфискуване на автомобила, от 3 до 6 месеца общественополезен труд по пътищата на страната, в "Пирогов", в моргата, в крематориума.
-  Причинилите катастрофа и избягали - затвор от 10 до 15 години; бягство от местопроизшествието при убит човек - доживотен затвор и конфискуване на автомобила...

И ако някой изпищи: "Но все пак това не е ли прекалено? Защо?", ето отговора:
- защото само за една година щетите от катастрофите струват на най-бедната страна в Европейския съюз - България, между 1 и 1,4 милиарда(!) лева;
- защото в същата обезлюдена от мизерия България само за последните 10 години жертвите на пътя са 9852, а ранените - 91 000, и сме трети в Европа по загинали при катастрофи;
- защото у нас има почти легален пазар за фалшиви шофьорски книжки, за фалшиви медицински, за фалшиви свидетели и за адвокати, които от убиеца правят жертва, а от жертвата... убиец.
- защото само преди дни пиян и дрогиран, убил бебе в количка, получи едва 7 години затвор, а друг, убил трима - 8!?
- защото при безпомощни управници и служби вече няколко хиляди граждани са монтирали в колите си камери и с тях снимат нарушенията на другите участници в движението, като така работят вместо полицията, която...
И т.н., и т.н.
Известно е, че българската псевдодемокрация превърна свободата в слободия, вкара хиляди случайни хора във властта и те направиха и правят ужасни поразии, позволи на други без мъжество, чест, достойнство в живота да избиват комплекси на шосето с налудничаво, но безнаказано поведение. Затова и нашите улици и магистрали са подгизнали от кръв.
А в това време държавата сладко спи...


Някои факти за размисъл


В Швейцария на 200 км магистрали има 520 камери
90 на сто от жителите на България признават за психични проблеми, но това не значи, че са болни
Дете с височина до 1,5 м трябва да се вози в детска седалка в колата
За каране без колан в Гърция глобата е 350 евро и 10 дни без книжка
Една четвърт от катастрофите по пътищата у нас са причинени от млади водачи
При експеримент в София актьор е влязъл в  ролята на пиян водач. От 10 свидетели на случката само един се е обадил в полицията
Нелегални фирми за шофьорски курсове осигуряват книжка срещу 300 лева и 12 часа кормуване при задължителни 31.

 

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 211

Таксиметрови шофьори плашат с протести

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 211

Повече фалшиво сирене произведено у нас

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 211

Мая Санду преизбрана за президент на Молдова

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 211

Русия обстреля райони с украински българи

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 211

Наземна операция на Израел в Сирия

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 211

Камала Харис води в анкета на гласували

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 211

Трошенето продължава

автор:Евгени Гаврилов

visibility 709

/ брой: 211

Вотът с "трите К"

visibility 649

/ брой: 211

И пак вечният въпрос: Какво да се прави

автор:Анко Иванов

visibility 707

/ брой: 211

Една реплика на г-н Пламен Орешарски

автор:Георги Пирински

visibility 606

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ