23 Юли 2024вторник23:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

С изпити срещу незнанието

/ брой: 235

автор:Деси Велева

visibility 6001

МОН ще бори незнанието с нови изпити.
Не с промяна на модела, задушаващ учители, ученици и родители, които асоциират българското училище с място за губене на време.
Не с мотивиране на учениците, за да разберат, че знанието е ценност и за усвояването му са нужни усилия, а не фуния за наливане на ненужни факти.
Не и с освобождаване на заетите в системата от несвойствени административни задължения, за да се съсредоточат върху преподаването.
А с поредно препитване. "Блестящата" идея представи сам, директно и чистосърдечно министърът на образованието Галин Цоков. Изобщо не се опита да шикалкави или дипломатично, полутайно да хързулне новото изпитване между други високопарни приказки за готвени иновативни промени.
Изпитът не може да е самоцел и човек от системата трябва добре да го знае. Нито пък оценката трябва да е мишената на учениците.  Какво точно очаква всъщност министърът да промени с така нареченото ново национално входно ниво в ІХ клас? Освен да създаде още работа на паралелното частно образование, чиито представители в момента потриват доволно ръце, защото им се открива ново поле за действие? Или просто симулира дейност, докато не падне правителството му, за да се намира на работа?
Министър Цоков се възползва от медийно внимание и пусна втора бомба. Цялата ала-бала около изпитването и подготовката на деветокласниците, всъщност се оказа мотивирана от лошите резултати, които те показват на едно международно изследване. PISA мери четивната грамотност и оценките на българчетата падат на всяко следващо издание. Сега МОН се съсредоточава върху дълбокоумната идея да подготвя допълнително тъкмо тези ученици, които ще участват в следващото изследване, а не всички! Излиза, че ще се учи пак само заради изпита, а и да не се посрамваме пред света.
Кой ще лъже министърът? Света ли, себе си ли, нас ли?

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 138

Половин София остава без топла вода за 12 дни

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 138

ВАС отмени екостикерите за колите

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 138

Байдън напусна надпреварата

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 138

Кличко допуска референдум за мир

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 138

Курти обвини Сърбия за взрив край езеро

автор:Дума

visibility 564

/ брой: 138

Накратко

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 138

Мътни води

автор:Евгени Гаврилов

visibility 702

/ брой: 138

Зад смокиновия лист

visibility 697

/ брой: 138

Bye-bye, Байдън

автор:Таня Глухчева

visibility 623

/ брой: 138

Празник на духа, наследен от Апостола

автор:Дума

visibility 620

/ брой: 138

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ