17 Октомври 2024четвъртък01:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

Непрофесионалното управление създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите, алармират синдикатите

/ брой: 88

автор:Дума

visibility 3678

Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия. Железничарите поискаха министъра на транспорта и съобщенията да се намеси, за да се намери изход от ситуацията.
Координационния съвет на синдиката излезе с декларация заради преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в компанията.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да признае какви са проблемите в бранша и няма намерение да търси ясна формула за тяхното решаване.
Според железничарите основните проблеми, предмет на КТД, са застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал и постоянната работа в намален състав. Синдикатът е недоволен и от работата на голям брой железничари по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател. Както и от високия и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен, извънреден труд.
Синдикатът посочва, че причините за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. От там посочват, че заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в НКЖИ е трайно по-ниско и изостават сериозно от средната брутна работна заплата в страната.
Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на НКЖИ е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите, подчертават железничарите. Те не виждат смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ