18 Ноември 2024понеделник22:15 ч.

Снимка Софийска филхармония

Юлиан Рахлин дирижира Софийската филхармония

Първият концерт на музикалния институт за 2022 г. е на 6 януари

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 2007

Един от най-вълнуващите и ценени музиканти на нашето време застава на диригентския пулт за първия концерт на Софийската филхармония за 2022 г. На 6 януари Юлиан Рахлин ще поведе оркестъра с впечатляваща програма, която включва рядко изпълняваните Симфония 104 "Лондонска" от Хайдн и "Годишните времена" от Глазунов, научи ДУМА от културния институт. 

Многостранен талант, Рахлин извайва кариерата си с най-големите световни оркестри под диригентството на видни диригенти. Сред партньорите му са Марта Аргерич, Наталия Гутман, Йефим Бронфман, Гидон Кремер, Юрий Башмет, Максим Венгеров, Миша Майски, Ланг-Ланг, Жанин Янсен.

С препоръките на Марис Янсонс, Юлиан Рахлин започва да учи и дирижиране. Наравно с карерата си на цигулар и виолист той се утвърждава и като диригент с характерен динамичен стил, витална интерпретация и все по-налагащо се присъствие на международната сцена. След дебюта си на диригентския пулт през 1998 г., той работи с академията "Сейнт Мартин ин дъ фийлдс", филхармонията на Копенхаген, Английския камерен оркесър, Израелската филхармония, симфоничния оркестър на Люцерн и Камерния оркестър на Цюрих. Главен гост-диригент е на "Royal Northern Sinfonia", Филхармоничния оркестър на Турку и Симфоничния оркестър на Кристиансан. Изявява се с оркестър "Камерата" - Залцбург, Немската камерна филхармония, ансамбъл "Московски виртуози" и Словенската филхармония. 

Програмата, която Юлиан Рахлин е избрал да представи в София, вкючва две бижута на класическата музика. 104-тата симфония на Хайдн, която завършва не само 12-те Лондонски симфонии, но и цялото симфонично творчество на Хайдн, въплъщава най-добрите черти на неговия късен стил. Написана е в четири части, основани на контрастно редуване на темпата, и е изпълнена с радостта от битието и мотиви от разнообразни фолклорни източници - песенни и танцувални. 

Ученик на Балакирев и Римски-Корсаков, музикален наследник на "Могъщата петорка", Александър Глазунов изучава с голямо внимание и творчеството на Чайковски (който от своя страна също оценява високо способностите на младия си колега). Стилът на Глазунов обединява най-добрите традиции на руската музика - епична сила и жива емоционална изразителност, бляскава оркестрация и дълбочина на симфоничното развитие. А балетната му музика продължава традицията на "симфоничните балети" на Чайковски. Едноактният балет "Годишните времена" ("Сезоните") е композиран през 1899 г. и завършен през 1900 г. по поръчка на директора на императорските театри Иван Всеволожски. Творбата превъплъщава един от вечните митове за възраждането на природата след зимния сън, за прекрасното лято, пълно със слънчеви дни, и идването на есента, която дава обилни плодове. Оптимизмът, присъщ на цялото творчество на Глазунов, се проявява ярко в този балет, който е последен за композитора.

 

 

 

 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 475

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1145

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 416

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 404

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 447

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ