Четири кандидата за жп линията до тунела със Северна Македония
/ брой: 218
Четирима кандидати подадоха оферти в обществената поръчка за изграждането на последния жп участък от Гюешево до границата със Северна Македония с дължина от 2,4 км и прогнозна стойност от 114 млн. лв. без ДДС, показва регистърът на обществените поръчки. Най-ниското ценово предложение е на обединение "Гюешево 2025", в което участват "Трейс Груп Холд" и "ВДХ" - 97,97 млн. лв. без ДДС.
Останалите три оферти са над 100 млн. лв, като две са под прогнозната стойност, а единствено тази на ДЗЗД "Европейска гара Гюешево 2025" е за близо 139 млн. лв. без ДДС. В обединението влизат "Парсек Груп" ЕООД, "Инфра Рейл България" ЕООД и ПИМК ООД.
Другите две предложения са на "Геострой" АД (близо 111 млн. лв. без ДДС) и на "Консорциум Инженеринг Железопътна Инфраструктура София 2025" ДЗЗД (113,7 млн. лв. без ДДС). В консорциума влизат ЗМБГ ЕАД, "Евростилл" ЕАД и китайската "Тяхндзин Оубайуей Ко." Чуждата компания се занимава с търговия и застраховане, няма опит в жп строителството.
Изборът на изпълнител ще бъде определен чрез оптимално съотношение на цена и качество.
Обществената поръчка за последните 2,4 км от жп гарата в Гюешево до границата със Северна Македония е на инженеринг - проектиране и строителство. Освен строителството на релсовия път е предвидено и реконструкция на жп гара Гюешево, която става гранична пътническа и товарна гара за Шенген. Срокът за приключване на дейностите е до края на 2028 г. за целия участък, с изключение на последните 420 метра до тунела.
