16 Октомври 2024сряда01:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дано не е фарс

/ брой: 99

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1545

Евгени Гаврилов


Министърът на транспорта Николай Събев  обяви в социалните мрежи намеренията си да купи 42 нови електрически влака и други железопътни състави на обща стойност 1 милиард лева.

По принцип идеята е добра, защото в момента пътуването с влак у нас е истинско изпитание. Стигна се дотам железниците да отменят влакове поради липсата на здрави локомотиви.

Начинанието с новите влакове обаче може да бъде съпроводено с една опасност - то да се повтори като фарс. Защото не бе толкова отдавна времето, когато БДЖ "Пътнически превози" уж "временно" спря обществена поръчка за доставка отново на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разясненния, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопредело време намали нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.

В нормалния свят предприятия като БДЖ трудно биха съществували. У нас те не само съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването, например, без особен резултат.

За реформа в жп транспорта се говори вече 30 години. И ако пак решим да правим сравнение, можем да използваме съдебната реформа. Всички говорят за тях, но никой не ги е виждал. А там трябват реални промени, да се реже до здраво месо. Но никой не иска да ги направи, защото е свързано с непопулярни мерки. А у нас почти всяка година има избори и темата е чувствителна.

Показателен е последният кадрови кадрил на върха на компанията. Едва изкарал три месеца на поста, последният директор на БДЖ бе освободен. Назначилият го транспортен министър Николай Събев бил недоволен от реформата в железниците, чието възраждане той обеща да се усети от пътнците още през май. Месец май си отива и никой не се е похвалил, че ситуацията се е променила. Дано я променят обещаните пак 42 нови влака.

20% от фирмите ще съкращават персонал

автор:Дума

visibility 612

/ брой: 196

Продават вносни млечни продукти за български

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 196

Цените на горивата тръгнаха нагоре

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 196

"Хизбула" удари военна база на Израел

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 196

Засилва се мигрантският поток към Гърция

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 196

Социалдемократите печелят изборите в Литва

автор:Дума

visibility 672

/ брой: 196

Задържаха въоръжен мъж край митинг на Тръмп

автор:Дума

visibility 534

/ брой: 196

Клокочещото безумие

автор:Александър Симов

visibility 698

/ брой: 196

Разграден двор

автор:Мая Йовановска

visibility 681

/ брой: 196

Държавата повече не може да бъде поставяна на пауза

автор:Мая Йовановска

visibility 810

/ брой: 196

Датата - 15.10.2024 г.

автор:Дума

visibility 507

/ брой: 196

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ