ЕС погва инфлуенсърите
/ брой: 33
Гледането на любим инфлуенсър да дъвче най-модните храни или да пие коктейл може да изглежда като забавление, но тези публикации вероятно са маскирани реклами, обявиха от европейските институции, цитирани от Юроактив. 97% от инфлуенсърите разпространяват публикации с комерсиално съдържание, но само 20 на сто "систематично го разкриват“ като реклама.
ЕС е загрижен за нарастващото въздействие на създателите на съдържание в социалните медии върху физическото и психическото здраве, политиката и разпространението на дезинформация.
"Инфлуенсърите имат значително влияние върху своите последователи, много от които са непълнолетни“, заяви еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс. "Призовавам ги да бъдат много по-прозрачни за публиката си,“ настоя той.
Европейската комисия започна разследване на тази практика, след като стана ясно, че инфлуенсър маркетингът е спечелил около 20 милиарда евро м.г.
От проверените инфлуенсъри 119 насърчават "нездравословни или опасни дейности“, включително нездравословна храна и алкохол, козметични процедури, хазарт или крипто търговия.