04 Февруари 2025вторник22:29 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Хем боли, хем сърби

/ брой: 213

автор:Мая Йовановска

visibility 6620

Из медиите тече някакъв, да го наречем, странен спор - гарантира ли БДС, че консумираме сирене с български произход. Всички сме наясно, че стандартът, макар да копира името на някогашния БДС, който някои още помним от времето на нашите баби и родители, не е същият. Най-малкото, защото в голямата си част тези продукти не се произвеждат от българско мляко. Даже, съвсем уместно, един браншови лидер нарече "Българския държавен стандарт" марка.
Та на БДС бива противопоставян друг един стандарт, който се пръкна миналата година под името "Защитено наименование за произход" (ЗНП). Напълно излишно.
От официална информация на Българския институт за стандартизация обаче става ясно, че продуктите по БДС и ЗНП са напълно идентични по отношение на суровините, материалите, основните физични, химични, микробиологични характеристики, наименованията, методите за изпитване и технологията на производство. Единствената, но съществена разлика е изискването за производство на продуктите със защитени наименования за произход да се използва сурово мляко с български произход, включително 80% от използваните фуражи за храна на млекодайните животни да са с български произход.
По време на прехода агростопанството ни бе превърнато в разграден двор. Нито милиардите от ЕС помогнаха на най-тежкия сектор - "Животновъдството", нито пък видяхме смислена аграрна политика от цяла поредица правителства. Не успяхме да защитим собственото си производство, даже чак сега се престрашихме да поискаме изравняване на субсидиите. Но основният ни проблем остава калпавата ни собствена политика в сектора. Сами се закопахме.
Така че спорът кой стандарт е по-по-най - БДС или ЗНП, е абсолютно излишен. Щото излиза, че хем боли, хем сърби. С помощта на ЕС и собственото си управленско малоумие съсипахме животновъдството си. И 20 нови стандарта да въведем за производство с български суровини, реално няма как да произвеждаме такива продукти. Животновъдите са малко, животните са малко, млякото не достига.

Дискусията за еврото е като спор между футболни агитки

автор:Дума

visibility 2153

/ брой: 22

Таксиджии обмислят 24-часова блокада на Летище София

автор:Дума

visibility 2264

/ брой: 22

Прогноза: Има предпоставки за добра реколта от зърно

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Няма кой да контролира безопасността на уредите във фитнесите

автор:Дума

visibility 2360

/ брой: 22

И Косово бойкотира супермаркетите

автор:Дума

visibility 2108

/ брой: 22

Мъск закрива основния международен спонсор

автор:Дума

visibility 2245

/ брой: 22

Панама обръща гръб на Китай

автор:Дума

visibility 2260

/ брой: 22

Шест земетресения около гръцки острови

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 22

Тихо страдание

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2201

/ брой: 22

Закъсняващата държава

автор:Александър Симов

visibility 2245

/ брой: 22

А кога отбелязваме жертвите на репресиите преди 1944 г.?

автор:Искра Баева

visibility 2380

/ брой: 22

По-тихи времена за бизнеса

visibility 2287

/ брой: 22

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ