10 Ноември 2024неделя01:16 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Интервю

Диана Тонова: Управляващите дават заден за недомислията в градския транспорт

ЦГМ и други общински фирми са черни касички на ГЕРБ, казва общинската съветничка от БСП в СОС

/ брой: 11

автор:Нора Стоичкова

visibility 1003

Интервю на Нора СТОИЧКОВА, БСТВ


- Как стана така, че това решение за промените в градския транспорт, което разбуни столицата, мина с подкрепата на един глас от общинските съветници на БСП в София? Чий е този глас?

- Не бих искала да анонсираме темата точно с този проблем, защото това на практика ще омаловажи цялата дейност, която извърши групата на БСП във връзка с тази наредба. Ние от ден първи, в който започнаха консултациите, до ден последен, в който се прие решението, апелирахме, че това е една необмислена реформа. Че тя ще рефлектира само и единствено върху джоба на гражданите, че това е скрит прийом за пореден път да се вдигне цената на билетчетата, което в София е регулярно. Но този път постъпиха по най-арогантния начин в сравнение с предишните ситуации. И тук не става дума само за жителите на София, а и за гражданите на България, тъй като столицата е най-посещаваният град. 

В тази връзка направихме и изявление в Народното събрание заедно с депутатите социалисти, като анонсирахме, че ще внесем в много спешен порядък доклад, за да изменим тази част от предложените норми, която се оказва, че е в ущърб на софиянци. И да поискаме одит на Сметната палата за Центъра за градска мобилност. 

Колегата, който гласува "за" тази реформа, е Калоян Паргов. Предполагам, че е имал своите мотиви. Вероятно ще можете да ги разберете от него. 

- Не Ви карам да коментирате поведението на друг човек, но сте права. Групата на БСП положи всички усилия, за да може хората да бъдат предупредени какво предстои... За нас, потребителите, е изключително неудобно да се валидираме с картите в което и превозно средство да влезем. Подкрепа за това изрази и Борис Бонев, който иначе минава за голям борец против корупцията в общината... 

- В същото време колегите от ГЕРБ взеха да дават заден, както се казва, и да твърдят: "Ама ние също не го обмислихме добре". Говоря конкретно за месечната карта за една линия. Виждам тук два проблема. Единият - от страна на самонадеяността и на г-н Бонев, и на колегите от ГЕРБ, които определят себе си като новия дигитален цивилизационен избор. Нас ни упрекват, че сме аналогови... Винаги, когато стане някой гаф с участието на ГЕРБ, виновен е някой друг. Това е максима. Така и за тези нелепости, които се предложиха, включително валидирането. Аз имам понякога проблем с комуникацията, тъй като се чувствам все едно съм учила някакво различно право от това, което други колеги от ГЕРБ са учили. За тях валидирането е способ за застраховане на пътника. Това е правен нонсенс. Самият превозен документ е този, който носи застрахователната сила. 

Между другото, те изплюха "камъчето" - от ЦГМ казаха, че това ще им помогне да определят честотата на пътникопотока, от една страна, и, от друга - кое превозно средство колко често се използва. Но вече узряха, че това не е законосъобразно и че не се приема от софиянци. Мисля, че няма да има проблем тази глоба (при липса на валидация) да бъде отменена, както и за едномесечната линия.

Ние от БСП единствени настоявахме да остане картата за един месец, тъй като на практика градският транспорт се използва от хората изключително прагматично - да отидеш до работа, до болницата, до детската градина... Колегата Бонев казва, че било нерентабилно.

- Кое е нерентабилно?

- Едномесечната карта за една линия била нерентабилна за ЦГМ. Пак без никакъв анализ...

- Защо ние, потребителите, да нямаме избор, г-жо Тонова? За една линия, за всички линии, за десет дни... Защо направиха всичко това с цел вдигане на цената, а накрая изкараха и нас виновни, и ще ни глобяват?

- Моментът е много удобен, нищо, че идват местните избори наесен и смятат, че ще забравим. От април ще видите как отново ще потекат едни реки от благодат. Ще ви дам пример.

Преди Нова година ГЕРБ вкараха 4-5 доклада под благовидния претекст, че ще се развиват някакви социални дейности и с които бяха дадени общински имоти за ползване от НПО. 

- Кои са тези НПО?

- Едната част бяха свързани със заболяването синдром на Даун, друга - с жени с онкозаболявания, трета - за оказване психологическа помощ на такива хора. Този бум в края на декември го отдавам на това, че започва предизборната кампания. Това нещо обаче ще се забрави. Ще дойде лятото и, както забравихме, че билетчето беше 1,20, после 1,60, ще се сетим, че е 2 лева. 

- Има ли шанс да се отмени тази валидация?

- Не само валидацията. Мисля, че ще върнат и картата за една линия месечно. Билетчето най-вероятно ще остане 2 лева.

- Защо не успяха да се справят с разходите за градския транспорт? Какво толкова наду цената, освен разходите за тока?

- Техните оправдания са едни и същи от години. Сега цената на тока беше бонус като оправдание, преди 2 години беше КОВИД-19...

- Но нали получават от държавата компенсации? Тя им плати милиарди... И продължават да получават компенсации, но въпреки това вдигат цените на билета. Защо?

- Когато има една нереформирана система, в която непрекъснато от едната страна наливаш, от другата изливаш...

- Но те ни ограбват.

- ЦГМ е дъвка от години и никой не може да се справи с това дружество. То е създадено, за да може да реинвестира в инфраструктура. Но единственото, което прави, е да бъде касичка на управляващите. Всички знаем това. Има периоди, в които ЦГМ е на загуба. 

- Те са за прокурор...

- Всяко едно от тези общински дружества е яма. Затова поискахме и одит за ЦГМ.

- Въведоха зоните - синя и зелена, защото трябвало да се изграждат нови паркинги. Къде са тези паркинги? А сега тези сини зони се простират далеч...

- Ние винаги сме гласували против разширяването на зоните, тъй като за нас това е изключително палиативно действие. Единственият способ, за да може да се реши проблемът с паркирането в София, е строителството на паркинги. В "Надежда", "Връбница" пуснаха 1-2 паркинга, но за сметка на това в момента е бумът на жилищното строителство - учредяване право на строеж с обезщетяване на общината. Облагодетелстват се най-вече лицата, които строят. 

- Какви са перспективите и приоритетите на групата на БСП в общината?

- За нас отново тема номер едно е бюджетът, който е изключително концентриран, неравномерно разпределен. От години говорим за София на различни скорости и го виждаме. Децентрализацията на парите за кметовете е изключително важно, увеличаване процентите за здравеопазване и образование - също...

Ще посоча и още един пример - с вносители от ГЕРБ, по проект, приет 2012-2013 г. за ремонт на Борисовата градина. Тъй като не са успели поради обжалване да го реализират, в момента предлагат този проект да се трансформира в проект за озеленяване на междублокови пространства в няколко квартала. И, забележете кои са те: "Красна поляна", "Илинден", "Сердика", "Надежда", "Връбница" и "Възраждане" - 10 млн. лева. А "Лозенец", "Изгрев" и "Средец", върху които се намира Борисовата градина, не са в този план. И никой от съветниците не реагира. Реакциите са по-силни в социалните мрежи. Ето това са 10 милиона за избори. Оттук нататък ще гледаме такива сцени непрекъснато - март, април ще започнем да гласуваме доклади, които ще пълнят черната хазна.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ