27 Август 2024вторник21:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Концесионерът на Летище София дължи близо 155 млн. лв. на държавата

/ брой: 134

автор:Дума

visibility 3446

Концесионерът на Летище София - „Соф Кънект“, дължи концесионни такси в размер на над 79 млн. евро (над 154,8 млн. лв.) само за първите три години от 35-годишната концесия. За сумата става ясно от отговор на служебния транспортен министър Георги Гвоздейков на депутатско питане. Огромните суми ще бъдат плащани едва след около 20-22 години, тъй като малко след началото на концесията отиващото си правителство на Бойко Борисов през пролетта на 2021 г. гласува 10-годишно отлагане на концесионните такси заради пандемията и намаления брой пътници. Тогава транспортен министър бе Росен Желязков, който бе на мнение, че изменението няма да ощети държавата. Още тогава обаче бе ясно, че става въпрос за около 245 млн. евро.
Концесионерът „Соф Кънект“ засега е внесъл само първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 млн. лв. (над 336,7 млн. евро) в началото на 2021 г. През юли м.г. транспортният министър Гвоздейков загатна за възможност да се преразгледа решението за отлагане на концесионните такси заради увеличения брой пътници. Въпреки това нищо подобно не се случи и след среща със „Соф Кънект“ от министерството обявиха, че ще затегнат контрола върху концесията.
В отговора на депутатското питане Гвоздейков сега напомня, че концесионните възнаграждения за първите 10 години от 35-годишната концесия са отсрочени за плащане през последните 10 години от фирмата, т.е. те са дължими и ще бъдат изплатени от концесионера от 26-ата до 35-ата година от концесията.
Служебният министър предоставя и разбивка на дължимите суми. За периода 20 април-31 декември 2021 г. дължимото годишно концесионно възнаграждение е над 17,2 млн. евро без ДДС. То ще бъде платено от „Соф Кънект“ на две равни вноски през 26-ата година от срока на концесията, т.е. едва през 2046 г.
За 2022 г. годишната концесионна такса е над 27,2 млн. лв. евро без ДДС. Тя също ще се плаща на две вноски през 27-ата година от срока на концесията, т.е. през 2047 г.

Тазгодишното вино ще е по-хубаво, но по-скъпо

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 163

Цените по морето падат с 20%, сезонът продължава до октомври

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 163

Кафето в Гърция рязко поскъпва

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 163

Производството на сладолед у нас намаля драстично

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 163

Гърция подготвила нови социални мерки

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 163

„Таймс“: Русия е близо до победа в Донбас

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 163

Париж удължи ареста на Дуров

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 163

Преговорите за Газа вървят към провал

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 163

"Пенчо бре чети..."

автор:Барбара Пейчинова

visibility 488

/ брой: 163

Размиване на отговорности

visibility 405

/ брой: 163

Потресаващо мълчание

visibility 397

/ брой: 163

Ще отпаднат ли "малките матури" след 4-и и 10-ти клас

автор:Дума

visibility 407

/ брой: 163

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ