06 Ноември 2024сряда07:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Акценти

Иде ли краят на „електрическата ера" в Германия?

Отмяната на субсидиите връща най-голямата икономика в Европа към дизелите

/ брой: 65

автор:Дума

visibility 4168

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.
Германското правителство реши да оттегли помощта за закупуване на електрически автомобили и след два месеца пазарът отново демонстрира тенденции, които изглеждаха като нещо от миналото. Продажбата на термични превозни средства търпи възход, като това се отнася дори за колите на дизелово гориво, които са сочени като основен източник на замърсяване.
Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.
Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.
И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.
В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.
„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.
На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...

Инвестор БГ


Бракуване на автомобил
без платен данък

Бракуване на автомобил без платен данък – мога ли да го направя. Това е един от най-често задаваните въпроси, пред които се изправяме, когато се окаже, че ремонтът на колата е скъп. Не може да си спомним платили ли сме данъците, но искаме да дадем колата за скрап. Нека заедно разберем.
Често се случва, колата да попадне в сервиза, а стойността на ремонта да изглежда неразумно висока. Сякаш си казваме – за тези пари мога да взема друг по-нов автомобил. Обаче, не помня платил ли съм данъците и мога ли без да съм ги платил да продам колата за скрап. Най-краткия отговор е – да, можете. Няма изискване да сте си платил данъците, когато искате да спрете старото си превозно средство от движение. Данъците ви остават дължими и след това, обясняват специалистите.
 
Как да бракувам кола

На първо място трябва да изберете лицензиран търговец на скрап, който изкупува стари коли. Попитайте за оферта – тези фирми имат калкулатори за автомобили за скрап. Може с едно обаждане да научите стойността.
След като научите цената се уверете, че ще изберете най-изгодната за Вас оферта. Задължително обърнете внимание дали транспортът е безплатен. Не пропускайте и чистата цена, защото има фирми, които правят отбив заради неметални суровини като пластмаса, текстил, дунапрен и др.
Има случаи, некоректни купувачи дадат висока цена, за да подведат собственика, а после почват да свалят сумата. Приспадат за транспорт. Приспадат за гуми и седалки, защото не е чисто метално тегло. И накрая се окаже, че сумата е съвсем друга.
Да продадете колата си за скрап не струва нищо. Безплатно е, няма данък или такса, която наизбежно се заплаща. Ако направите мъдър избор, ще вземете сериозна и чиста сума за стария си автомобил. Без отбиви, удръжки и др.
Тогава към тази сума може да прибавите и спестените пари от ремонта, който не си заслужаваше. Това ще бъде добро начало да си вземете друго, по-ново превозно средство. И проблемът Ви ще има превъзходно и успешно решение. А, Вие, вече ще имате нов автомобил.

Отписване на кола от данъчното

Заедно със свалянето на номерата ви се издава удостоверение за дерегистрация. Колкото по-бързо ги занесете в КАТ, толкова по-добре. Даже не се редите по опашките. Отивате на гишето за отписване и предавате номерата с този документ, който се издава при извозването на старото МПС. Няма такси или други плащания. Колата се отписва от КАТ, а с това се снема от отчет и в общината. Така се спират и данъците за нея.
След това, може да идете в данъчното след известно време и да заплатите онова, което сте дължали към момента на бракуването. То не е изрично дължимо преди и по време на продажбата на колата за скрап.


Плъзна нова онлайн измама при
покупка на автомобил "втора ръка"

За 2022 година по статистика на КАТ са регистрирани над 266 000 автомобила. 220 304 от тях са употребяваните превозни средства. През 2023 година се забелязва ръст на регистрираните коли - над 295 000 автомобила, от които близо 239 000 са втора употреба.
От Асоциация на вносителите на коли предупреждават, че отскоро на българския пазар е навлязла нова онлайн измама с търговия на коли.
"Напоследък идват много жалби от некоректни търговци, които казват че напускат спешно България и продават автомобила на много ниска цена. Искат да им се изпрати капаро или задатък и след това няма никаква връзка с този човек", обясни схемата пред Нова тв Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Неговите наблюдения показват, че у нас се наблюдава драстично поскъпване на колите "втора ръка" - над 40 на сто. Според експертите повишението на цените се дължи главно на пандемията, по време на която автомобилната индустрия беше сериозно забавена.
"Новите автомобили рязко завишиха цените, съответно домакинствата в Западна Европа, които са свикнали всичко да им е на кредит или лизинг, нямат възможност да изплащат двойно или тройно по-скъпо един автомобил. Оттам нататък качването на цените на нови коли повиши цените на втора употреба автомобили. Западноевропейците си карат колите, които са закупили, и не ги сменят", каза още Доросиев.

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 211

Таксиметрови шофьори плашат с протести

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 211

Повече фалшиво сирене произведено у нас

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 211

Мая Санду преизбрана за президент на Молдова

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 211

Русия обстреля райони с украински българи

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 211

Наземна операция на Израел в Сирия

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 211

Камала Харис води в анкета на гласували

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 211

Трошенето продължава

автор:Евгени Гаврилов

visibility 709

/ брой: 211

Вотът с "трите К"

visibility 649

/ брой: 211

И пак вечният въпрос: Какво да се прави

автор:Анко Иванов

visibility 707

/ брой: 211

Една реплика на г-н Пламен Орешарски

автор:Георги Пирински

visibility 606

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ