Градска железница в София обеща Георги Кадиев
Няма да дам повече линии на градския транспорт на частници, нито ще продавам общински фирми, зарече се кандидат-кметът на БСП
/ брой: 235
Изграждането на градска железница е залегнало в плана за управление на София на кандидат-кмета на БСП Георги Кадиев. Намерението си той оповести на среща с представители на транспорния бранш, на профсъюзни организации и университети в Научно-техническия съюз вчера. Според Кадиев градската железница е част от бъдещето на столичния транспорт и ще облекчи трафика. Кандидат-кметът не изключи и нуждата от много средства за отчуждителни процедури, за да се осъществи проектът му.
В началото на срещата Георги Кадиев съобщи, че задълженията на столичния транспорт възлизат на над 700 млн. лева, както и че на 100 софиянци се падат по 87 коли. Според него от нерегистрирането на всички автомобили в общината тя губи по 12 млн. лева на година.
Кандидат-кметът се ангажира пред представителите на транспортния бранш да намали трафика на тежкотоварни превозни средства в центъра на града, да удължи бул. "Брюксел" до терминал 2, както и да създаде 100 км велоалеи. Закон за София трябва да има задължително, категоричен бе Кадиев, като допълни, че един проект на ГЕРБ вече половин година отлежава в НС.
Обещавам, че повече линии на градския транспорт няма да се дават на частници, както и няма да продавам повече общински фирми, заяви още червеният кандидат-кмет.
Сред въпросите, поставени от експертите от сектора на транспорта, бяха създаване на ново национално летище, насърчаване на изграждането на нови интрамодални терминали, инфраструктура за зареждане на електромобили, както и преструктуриране на площада на Централна гара.
Увеличаване на приходите от пътуващите в градския транспорт и контролът на нередовните пътници също бяха сред обсъжданите теми. От своя страна Кадиев съобщи, че при 300 милиона регистрирани пътувания годишно в градския транспорт приходите са едва 100 млн. лева. Според него единственият вариант за решаване на проблема с нередовните пътници е таксуването от шофьора и качването само от първата врата. Алтернатива е и въвеждането на различни цени на билета според продължителността на пътуването.