"Йетел" ще обжалва в съда забраната на КЗП да вдига цените
/ брой: 10
"Йетел" щe обжалва в съда наложената от Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрана да вдига едностраннно цените на действащите договори с клиентите, съобщи investor.bg. От компанията посочват, че спазват "стриктно приложимото в страната законодателство“, и са уверени, че извършените промени в договорите на потребителите са в пълно съответствие с приложимите национални и европейските норми.
Миналата седмица председателят на КЗП Мария Филипова обяви, че забранява повишаването на цените на два от мобилните оператори в България, като приема това за нелоялни търговски практики. Променените условия на действащи договори, включително чрез увеличаване на месечните такси, е станало без писмено споразумение с потребителите за това.
Става дума за "Йетел" и "Виваком". Първата компания още през декември обяви, че от 5 януари вдига цените на действащите договори, като месечната такса се завишава с 2 лв. Причината - телекомът подобрил услугата, като включил повече минути и по-висока скорост на интернет. Втората компания в началото на януари обяви, че от февруари също с 2 лв. вдига месечната такса на своите абонати, защото вече имала по-големи разходи за заплати, ток и материали.
"Йетел" твърди, че повишените цени на действащите абонаментни планове за мобилни услуги са извършени на основание Закона за електронните съобщения.
Компанията смята, че предприетата промяна е направена "прозрачно" и "добросъвестно", след като потребителите са били предупредени за тях и са имали едномесечен срок да решат дали да ги приемат или да се откажат от договора си без неустойки. От "Йетел" обаче пропускат факта, че при отказване от договора държат потребителят да издължи не само ползваните отстъпки за закупени устройства и оставащи лизингови вноски, но и "задължения за използвани до момента на прекратяването услуги". Не е ясно какво се крие зад тази формулировка, но е известна порочната практика и на трите мобилни оператора у нас да сключват договори при "промоционални" условия, като след изтичането на двегодишния срок, ако договорът не бъде изрично подновен, се задейства по-висока тарифа.
Въпреки че вдига месечните абонаментни такси с 2 лв. от януари, "Йетел" продължава да твърди, че подобрените параметри на предоставяните услуги като повече минути, мегабайти, по-добра скорост на интернет, са изцяло в интерес на потребителите и не водят до допълнителни разходи за тях.