18 Ноември 2025вторник22:09 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 18146

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Ядем по-малко хляб, сирене и зеленчуци

автор:Дума

visibility 3322

/ брой: 216

ЕК прогнозира по-бавен растеж на българската икономика

автор:Дума

visibility 3493

/ брой: 216

Румен Спецов официално поема дружествата на "Лукойл"

автор:Дума

visibility 3352

/ брой: 216

Обменяме левове в евро в пощата срещу лична карта

автор:Дума

visibility 3373

/ брой: 216

Оспорван балотаж за президент на Чили

автор:Дума

visibility 2724

/ брой: 216

Тръмп не изключва разговор с Мадуро

автор:Дума

visibility 3032

/ брой: 216

Пекин и Вашингтон със сделка до дни

автор:Дума

visibility 3242

/ брой: 216

Осъдиха на смърт Шейх Хасина

автор:Дума

visibility 3137

/ брой: 216

Телевизионната врачка

автор:Александър Симов

visibility 3099

/ брой: 216

За по-високи доходи

visibility 2887

/ брой: 216

Ако Румен Спецов не става за особен управител, тогава кой?

visibility 3406

/ брой: 216

Кога банката няма да ви върне парите от източена сметка

автор:Дума

visibility 3205

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ