06 Ноември 2025четвъртък13:53 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17854

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

EК спира 215 млн. евро за България по ПВУ

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 208

Цените у нас са скочили средно с 64% от 2013 г. насам

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 208

Особеният управител ще продава активи на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 208

Социалист стана кмет на Ню Йорк

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 208

Социалист стана кмет на Ню Йорк

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 208

Бивш еврокомисар от Белгия прал пари

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 208

Мюсюлмани планирали халифат в Германия

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 208

Дежа вю

автор:Аида Паникян

visibility 271

/ брой: 208

Кой е виновен сега?

автор:Таня Глухчева

visibility 301

/ брой: 208

Майстор на словото и единица мярка за почтеност

автор:Иван Гранитски

visibility 314

/ брой: 208

Безсмъртието на антифашистките песни

автор:Евгений Белий

visibility 306

/ брой: 208

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ