
Най-критичните участъци трябва да са обезопасени за летния сезон
Ремонтите по пътищата с туристи ще бъдат съгласувани с бранша
/ брой: 93
Разчетите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството са най-критичните и невралгични пътни участъци, където се придвижват туристи, да бъдат обезопасени до началото на летния сезон. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развити и благоустройството Иван Иванов пред bTV. Всички тези ремонти се правят накуп, защото лятото предстои, каза той.
"По моя инициатива се свързахме с представители на туристическия бранш и постигнахме принципна договорка, че каквито ремонти се извършват по тези пътни артерии, които водят туристопотока към Черноморието, ще бъдат съгласувани с тях и в пряк диалог ще бъдат уточнявани начинът и времето", каза Иванов.
По думите му, у нас има 500 км, които са описани като опасни и които се обезопасяват, включително автомагистрала "Тракия". Ремонтите по нея се очаква да завършат на 12 юни или до 19 юни, ако лошото време ги удължи.
"На всички е ясно, че след четири години нищоправене пътищата в България не са в най-доброто състояние. Хвърлили сме целия ресурс да пуснем основните пътни артерии да бъдат ремонтирани", увери министърът. Иванов каза още, че не се колебае да санкционира строители, които не си изпълняват ангажиментите, и това ще продължи като политика, докато е в министерството.
По думите му Северна България в момента е най-необлагодетелстваната част от държавата, защото няма автомагистрала.
Иван Иванов каза, че всички служители в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) работят "под пълна пара", но ако не се справят с това да извършват своята работа, ще поиска нови оставки. Министърът съобщи, че преди 4 дни е поканил експерта Диана Русинова да стане директор на АПИ, но тя е отказала.
Министърът припомни и разпореждането на премиера Росен Желязков всички институции да бъдат ангажирани в пълен синхрон с пътната безопасност. По отношение на пътния травматизъм Иванов коментира, че той е комплекс от различни причини, най-вече скоростта, с която се кара.
За участъка между Ботевград и Плевен, където загина 12-годишната Сияна и продължават да стават произшествия, министърът коментира, че поради управленски решения преди две години целият трафик Ботевград-Мездра-Видин е пренасочен там. Път I-3 обаче не е основно ремонтиран от 2003 г.
Няма ограничителна система на пътищата, която да спре тежкотоварен автомобил, каза министърът в отговор на въпроси за обезопасяване на участъка. Основен ремонт обаче там се предвижда да започне в края на лятото и началото на есента, когато движението отново се върне в естествения си участък. В момента се извършват аварийни ремонти, защото тежкият трафик не позволява друго. "За 130 часа са засечени 950 нарушения на скоростта, това е страшно много", изтъкна той.
По думите му проблемът е ангажимент на цялото общество и се поставя въпросът дали не трябва да бъде засилен контролът при получаване на свидетелство за управление на МПС.